آخرین جزئیات پرونده‌های پزشک ممسنی، آتش‌سوزی‌های بندرعباس و مقصران سیل اخیر

آخرین جزئیات پرونده‌های پزشک ممسنی، آتش‌سوزی‌های بندرعباس و مقصران سیل اخیر

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی قوه قضائیه آخرین جزئیات پرونده‌های قتل پزشک اردبیلی، حادثه بازداشت جراح ممسنی و ۲ حادثه آتش‌سوزی‌ اخیر در بندرعباس را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیمگروه استان‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در هشتاد و دومین نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه‌های مختلف کشور، با اشاره به اتفاقات اخیر رخ داده در حوزه پزشکی و اطلاع‌رسانی شتاب‌زده جامعه پزشکی و برخی دیگر از افراد در خصوص این دو اتفاق، اظهار داشت: در مورد اتفاقی که در اردبیل افتاد و طی آن یک پزشک متخصص با ضربات چاقو از پای درآمد، این موضوع سبب تاثر همه شد ولی اظهارنظرهای شتاب‌زده برخی‌ها در جامعه پزشکی و خارج از آن پیش از بررسی دقیق موضوع سبب  شد تا این اظهارنظرها به ضرر جامعه پزشکی و پزشک مقتول تمام شود.

وی افزود: بعد از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که قتل این پزشک( پزشک متخصص اردبیلی) متخصص مطلقاً ربطی به رابطه پزشکی میان این پزشک متخصص و بیمار نداشته است.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: متاسفانه در ابتدا مسائلی مطرح شد که بعد از آن مشخص شد، این موضوعات به‌هیچ وجه به‌شکلی که بیان شده بود، وجود نداشته و مردم به‌دنبال پیگیری اصل ماجرا برآمدند که این مسئله سبب متضررشدن پزشک مقتول و جامعه‌پزشکی شد.

**ادعاهای خلاف‌واقع یک مسئول نظام‌پزشکی درباره حادثه ‌ممسنی

اژه‌ای با انتقاد از شتاب‌زدگی یکی از پزشکان دارای مسئولیت در سازمان نظام پزشکی که به‌صورت ناقص موضوع جراح ممسنی را در رادیو ایران مطرح کرده بود، گفت: در مورد حادثه ممسنی نیز متاسفانه پزشک محترمی که در نظام پزشکی دارای مسئولیت است مصاحبه‌ای را با رادیو ایران انجام داد که وقتی من توضیحات وی در خصوص این ماجرا را با واسطه از طریق یکی از دوستان شنیدم در همان زمان گفتم که این پزشک حتما در نقل ماجرا اشتباه کرده است.

وی گفت: وقتی نوار مصاحبه وی را برای من آوردند، مشخص شد که اطلاعات وی از این حادثه بسیار ناقص ‌است لذا این اطلاع‌رسانی شتاب‌زده و ناقص به هیچ وجه زیبنده نظام پزشکی نیست و ممکن است مشکلات حقوقی را برای گوینده آن نیز به دنبال داشته باشد.

سخنگوی قوه قضائیه با بازخوانی مصاحبه این مسئول نظام‌پزشکی در تشریح ماوقع از زبان وی گفت: این پزشک محترم در تشریح اصل ماجرا به خبرنگار رادیو ایران می‌گوید که در این اتفاق خانم دکتری که در حال ویزیت بیمارش بوده با آقایی ناشناس که بعداً متوجه می‌شود، قاضی است، مواجه می‌شود و او از وی می‌خواهد که مریضش را ویزیت کند اما این خانم پزشک عنوان می‌کند که من مشغول رسیدگی به بیماری هستم که وضعیت اورژانسی دارد؛ اما در این لحظه این خانم پزشک مورد غضب قاضی قرار می‌گیرد و وی به همراه مامور همراهش به این خانم حمله کرده، شلاقش می‌زند و پس از آن بازداشتش می‌کند.

اژه‌ای با انتقاد از اطلاعات ناقص این مسئول نظام پزشکی گفت: متاسفانه در مصاحبه یک دقیقه‌ای ایشان 6 مورد خلاف واقع از جمله شلاق زدن، حمله، عدم شناخت آن فرد به عنوان قاضی و ... وجود داشت.

وی ‌خاطرنشان کرد: من حتم دارم که این مسئول محترم بر اساس اطلاعات ناقص و تنها به دنبال شنیده‌های خود اقدام به شرح ما وقع کرده و این مسئله به هیچ وجه زیبنده وی و سازمان نظام پزشکی کشور نیست.

**آتش‌سوزی مجتمع ستاره جنوب عمدی نبوده اما آتش سوزی در هتل هرمز عمدی بوده است

سخنگوی قوه قضائیه همچنین در ادامه به دو حادثه آتش‌سوزی که به ترتیب در روزهای هشتم و نهم مردادماه در بندرعباس به وقوع پیوست، اشاره کرد و گفت: در روز هشتم مردادماه مجتمع تجاری ستاره جنوب و نهم مرداد هتل هرمز بندرعباس دچار حریق شد که براساس تحقیقاتی که تاکنون صورت گرفته آتش‌سوزی مجتمع ستاره جنوب عمدی نبوده، اما آتش‌سوزی در هتل هرمز بر اساس شواهد عمدی بوده است.

سخنگوی قوه‌قضائیه اضافه کرد: در آتش‌سوزی هتل هرمز چند نفر فوت کردند و عده‌ای مصدوم شدند و در این ارتباط در همان روزهای اول دو نفر بازداشت شدند و یک نفر نیز متواری شد که فرد متواری شناسایی شد و هم‌اکنون در بازداشت است.

**اقدامات دستگاه قضا برای برخورد با مقصران حادثه سیل اخیر

وی همچنین در خصوص اقدامات دستگاه قضایی برای برخورد با مقصران حادثه سیل اخیر گفت: یکی از وظایف دستگاه قضایی و دادستانی ورود به مسائلی است که با حقوق عمومی سروکار دارد. سال قبل که سیل در شمال کشور رخ داد رئیس قوه قضائیه هیئتی را به استان‌های مازندان اعزام کرد که خوشبختانه اقدامات این هیئت موثر بود.

وی افزود: در ارتباط با سیل اخیر نیز با توجه به خسارت‌های بسیاری که بر جای گذاشت، رئیس قوه قضائیه از بازرسی کشور خواست موضوع را بررسی کند و ببیند مسئولان و دستگاه‌های ذیربط در این ماجرا کوتاهی داشته‌اند یا خیر. البته نمی‌توان جلوی همه خسارت‌های سیل را گرفت و این یک مسئله طبیعی است. بازرسی کل کشور در این ماجرا وارد شده و هم‌اکنون مشغول بررسی و تهیه گزارش است و اینکه آیا مسئولان در این زمینه کوتاهی داشتند یا خیر، پس از تکمیل شدن سازمان بازرسی مشخص می‌شود.

انتهای پیام/‌آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon