مسئله آتش‌سوزی جنگل‌ها در دولت پیگیری می‌شود

مسئله آتش‌سوزی جنگل‌ها در دولت پیگیری می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: مسئله آتش‌سوزی جنگل‌ها به دقت در دولت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، معصومه ابتکار عصر امروز در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: از جایگزینی انرژی خورشیدی برای جلوگیری از قطع درختان حمایت می‌کنیم.

وی از فعال شدن صندوق ملی محیط‌زیست در کشور خبر داد و افزود: این صندوق برای حمایت از طرح‌های زیست‌محیطی بوده که در پایان دولت هشتم کارهایی در این زمینه انجام شده بود ولی در دولت سابق تعطیل شد.

وی با اشاره به عملکرد مدیران کل محیط‌زیست، تصریح کرد: مدیریت‌ها بررسی می‌شود و اساس کار، کارآمدی بوده و مدیر تا زمانی که در جایگاه خود قرار دارد باید تلاش کند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست به مسئله آتش‌سوزی جنگل‌ها اشاره کرد و افزود: مسئله آتش‌سوزی جنگل‌ها به دقت در دولت دنبال می‌شود.

ابتکار اظهار داشت: وقوع آتش‌سوزی جنگل‌ها در کشور افزایش یافته ولی وسعت آن کاهش یافته است.

وی از کمبود محیط‌بان در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر کمبود محیط‌بان داریم ولی برای تقویت محیط‌بانان تلاش می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست خاطرنشان کرد: در سال گذشته 750 محیط‌بان آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

ابتکار با اشاره به اینکه در سال قبل 450 محیط‌بان تبدیل وضعیت شدند، افزود: 3 هزار امتیاز سختی کار به محیط‌بانان تعلق گرفت.

وی به موضوع شکار در کشور اشاره و تصریح کرد: شکار بخشی از فرهنگ عمومی مردم بوده و ضروری است که رسانه‌ها برای اصلاح و تغییر این فرهنگ تلاش کنند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست عنوان کرد: سازمان محیط‌زیست سال گذشته هیچ پروانه شکار خارجی و پروانه داخلی برای شکار چهار پا صادر نکرد و تنها برای صید پرندگان پروانه داخلی صادر کرد و تلاش می‌کنیم این رویه امسال نیز ادامه می‌یابد.

ابتکار به کیفیت بنزین عرضه شده در جایگاه‌ها اشاره کرد و افزود: کیفیت بنزین در جایگاه‌ها ارزیابی و با شاخص‌ها انطباق داده می‌شود.

وی با اشاره به تأثیر تحریم‌ها در کیفیت آب و هوا، اظهار داشت: تحریم‌ها در کیفیت آب و هوا اثر داشته است.

ابتکار عنوان کرد: دولت برای برطرف شدن همه مشکلات به توافق هسته‌ای دل نبسته است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست به برنامه‌ای این سازمان در پساتحریم اشاره کرد و افزود: این سازمان با کشورهای مختلف در زمینه فناوری‌های سبز همکاری می‌کند.

ابتکار با اشاره به دیدار خود با فابیوس وزیر خارجه فرانسه در تهران، گفت: در این دیدار قرار شد که همکاری‌ها در زمینه فناوری‌های سبز ایجاد و گسترش یابد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon