توصیه رئیس کمیته اخلاق به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در ماجرای فساد در فوتبال

توصیه رئیس کمیته اخلاق به کمیسیون اصل 90 مجلس در ماجرای فساد در فوتبال

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: دخالت نهادهای غیرفوتبالی در پرونده رسیدگی به فساد و تخلفات فوتبال می‌تواند خطر تبعاتی همچون محرومیت یا تعلیق برای فوتبال ایران در پی داشته باشد.

علی‌اکبر محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص اظهار نظر اخیر پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس مبنی بر اینکه «بررسی ما در پرونده فساد در فوتبال نهایی شده و منتظریم این پرونده به تأیید و تصویب نهایی برسد و درباره اعلام اسامی مفسدان فوتبالی تصمیم‌گیری خواهد شد،» گفت: من خیلی در جریان ریز مسائل پرونده‌ای که کمیسیون اصل 90 مجلس بررسی کرده و همچنین اسامی‌ای که به‌عنوان متخلفان فوتبال شناسایی شدند قرار ندارم. در این خصوص یک بار به مجلس رفتم و با اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس صحبت کردم. اگر باز هم در حوزه فوتبال کمکی از من بخواهند در خدمت آنها خواهم بود و با توجه به وظیفه ذاتی کمیته اخلاق که مقابله با فساد و ناپاکی‌ها در فوتبال است با آنها نهایت تعامل را خواهم داشت.

وی افزود: توصیه اصلی من به اعضای محترم کمیسیون اصل 90 مجلس رسیدگی به مفاسد و تخلفات فوتبال در درون خود مجموعه فوتبال است. در کمیته اخلاق عهد اخوت با هیچ کس در فوتبال ایران نبسته‌ایم اما خوشحال می‌شدیم اگر تخلفاتی در فوتبال صورت گرفته در درون نهادهای زیرمجموعه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال مورد رسیدگی قرار گیرد، چون وقوع چنین مسائلی در نهادهایی خارج از فوتبال می‌تواند خطرات و تبعاتی را از سوی فیفا به‌منزله دخالت و ورود در فوتبال کشور داشته باشد. این خطر دخالت حتی می‌تواند تبعاتی همچون محرومیت یا تعلیق از سوی فیفا برای فوتبال کشورمان در پی داشته باشد.

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال تأکید کرد: در وزارت ورزش به‌ویژه فدراسیون فوتبال نهادهای تخصصی برای رسیدگی به تخلفات و فساد در فوتبال وجود دارد. فکر می‌کنم اگر این موضوع بیش از حد رسانه‌ای شود فیفا هم متوجه این موضوع شده و همان‌طور که گفتم تبعاتی همچون محرومیت و تعلیق برای فوتبال ایران داشته باشد.

محمدزاده اظهار داشت: ما در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در خدمت اعضای محترم کمیسیون اصل 90 مجلس برای کمک و تعامل بیشتر در راه مبارزه با فساد در فوتبال هستیم چون این عزیزان در واقع نمایندگان ملت هستند. توصیه ما این است که چنانچه اسناد و مدارکی دارند به کمیته اخلاق و کمیته‌های مربوط در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال ارائه دهند تا با تعامل بیشتر با یکدیگر متخلفان و مفسدان در فوتبال را مجازات کنیم.

انتهای پیام/*

واژه های کاربردی مرتبط
واژه های کاربردی مرتبط
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon