شکست عربستان برای تصرف پایگاه استراتژیک «العند»

شکست عربستان برای تصرف پایگاه استراتژیک «العند»

خبرگزاری تسنیم: در حالی که گزارش‌های مختلفی از سرنوشت پایگاه هوایی العند می‌رسد، ولی بیشتر خبرها از ادامه درگیری‌ها در داخل و اطراف این پایگاه بین نیروهای منصور هادی از یک سو و ارتش یمن و کمیته های مردمی از سوی دیگر حکایت دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روز گذشته (دوشنبه) جبهه وابسته به عربستان و منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن در جنوب یمن با چند هزار نیرو عملیات گسترده‌ای را برای تصرف پایگاه راهبردی العند در استان لحج و در 60 کیلومتری شمال عدن واقع در جنوب یمن آغاز کردند. این حملات با پشتیبانی جنگنده‌های عربستانی همراه بود.

شبکه خبری المنار، در این خصوص گزارش داد: کمیته‌های مردمی حمله نیروهای منصور هادی را دفع کرده و موفق شدند 13 خودروی زرهی متعلق به نیروهای هادی را در سمت جنوبی این پایگاه منهدم کردند.

«شرف لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تکذیب تسلط گروه‌های وابسته به منصورهادی بر این پایگاه راهبردی، گفت: عملیات جنگ و گریز ادامه دارد و ارتش و کمیته های مردمی کنترل «محور العند» را در دست دارند.

این در حالی است که شبکه خبری اسکای نیوز، گزارش داد: درگیری‌ها به داخل پایگاه هوایی العند کشیده شده و همچنان ادامه دارد و نیروهای وابسته به منصور هادی کنترل بیشتر مناطق این پایگاه را به دست گرفته‌اند.

مشارکت نیروهای مصری در حملات روز دوشنبه به لحج

پایگاه خبری العربی الجدید، با  اشاره به مشارکت مصر در حملات روز گذشته به پایگاه العند ، فاش کرد که در عملیات روز دوشنبه جنگنده‌های مصری و چتربازان این کشور، پشتیبانی از نیروهای منصور هادی را به عهده داشتند.

این پایگاه پیشتر فاش کرده بود که 700 تن از نیروهای واکنش سریع مصر به عربستان اعزام شده اند تا در صورت شروع عملیات زمینی به عدن اعزام شوند.

در همین رابطه خبرنگار شبکه خبری «بی.بی.سی عربی» از عدن گزارش داد روز دوشنبه 500 نیروی یمنی که در عربستان آموزش دیده بودند به همراه صدها نیروی آموزش دیده در امارات، وارد عدن شدند.

در عرصه دیپلماتیک، «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در گفت‌وگو با شبکه مصری «سی بی سی اکسترا» بر لزوم حل سیاسی بحران یمن تاکید کرد و گفت: دستآوردهای راه حل نظامی در یمن پایدار نخواهد بود.

وی بدون اشاره به حملات گسترده هواپیماهای عربستان به مناطق مختلف یمن که چند روز به کشته شدن 120 نفر منطقه «المخا» در استان تعز انجامید، گفت: «بازگشت منصور هادی به صنعا یکی از راه‌های اساسی حل بحران یمن است.»

تشدید تحرکات عربستان و امارات برای تغییر موازنه قدرت در  یمن

روزنامه الاخبار لبنان، در گزارشی در این خصوص نوشت: حمله ائتلاف علیه یمن به رهبری عربستان تلاشی برای تغییر موازنه قدرت در میدان نبرد است و بعد از سفر عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان به امارات صورت گرفت. (جزئیات بیشتر خبر)

کشته شدن یک افسر اماراتی در کمین ارتش یمن

شبکه خبری المنار، گزارش داد در کمین ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور در بندر «البرقیه» در عدن واقع در جنوب یمن یک افسر اماراتی کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان