۳۴۱ کارگاه قالی باقی توسط مددجویان خراسان شمالی فعال‌ شده است

341 کارگاه قالی باقی توسط مددجویان خراسان شمالی فعال‌ شده است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون ۳۴۱ کارگاه تولید فرش توسط مددجویان این نهاد در حال فعالیت است.

عباس اهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: بافندگی یکی از اشتغال‌های موفق برای مددجویان استان است و تولید فرش نقش مؤثری در توانمندسازی اقتصادی مددجویان دارد.

وی بابیان اینکه مددجویان این نهاد در سال جاری 322 مترمربع فرش تولید کرده‌اند تصریح کرد: امسال 82 تخته فرش توسط مددجویان بافته‌شده و به ارزش یک میلیارد و 757 میلیون ریال به فروش رفته است.

اهرابی افزود: اشتغال‌زایی و توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش از اولویت‌های کاری این نهاد بوده و در این زمینه نیز همه‌ساله برنامه‌های خوبی از سوی نهاد کمیته امداد استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی درباره برنامه‌های کمیته امداد برای حمایت از بافندگان و رونق این رشته از صنایع‌دستی اظهار داشت: آموزش‌های سطح مقدماتی، تکمیلی، چهره به چهره و استادشاگردی برای قالیبافان به‌صورت رایگان در تمامی نقاط استان اجراشده و یا در حال اجراست.

وی بهسازی کارگاه‌های قالیبافی را از دیگر اقدامات حمایتی از مددجویان عنوان کرد و گفت: برای بهسازی و تعمیر هر کارگاه قالیبافی تسهیلات خاصی در نظر گرفته‌شده است و کارگاه‌های نیازمند به تعمیر، احداث و بهسازی شناسایی‌شده و مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

اهرابی درباره بیمه مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی نیز اظهار داشت: بسیاری از قالیبافان فعال استان زیرپوشش بیمه مجریان طرح‌های اشتغال و بیمه قالیبافان قرار دارند و از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon