کشورهای آسیایی توان رقابت با کیفیت محصولات ایران را ندارند

کشورهای آسیایی توان رقابت با کیفیت محصولات ایران را ندارند

خبرگزاری تسنیم:مسئول هیئت عامل اتاق تجارت پکتیا با اشاره به کیفیت بالای محصولات ایران گفت: کشور های آسیایی توان رقابت با کیفیت محصولات ایران را ندارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، عبدالنصیر علمیار شامگاه دوشنبه در نشست مسئولان ولایت پکتیا با بخش خصوصی خراسان جنوبی اظهار داشت: ایران از کالاهای با کیفیت بسیاری برخوردار است و تصدیق می‌کنیم که کشور آسیایی دیگری توان رقابت با ایران را از لحاظ کیفیت ندارد.

وی افزود: ولایت پکتیا در جنوب شرق افغانستان در همسایگی پاکستان قرار دارد و 80 درصد کالاهایی که در افغانستان موجود است از پاکستان وارد شده است.

مسئول هیئت عامل اتاق تجارت پکتیا با بیان اینکه بخش خصوصی خراسان جنوبی اقدامات بسیاری انجام داده است، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا بازاری از پکتیا برای سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها به وجود آوریم تا اتاق بازرگانی پکتیا مطرح شود و به بخش خصوصی خراسان جنوبی هم کمک کنیم.

علمیار پکتیا را داری 15 کارخانه در سطح ابتدایی دانست و گفت: لازم است تا هیئتی از تجار خراسان جنوبی به پکتیا اعزام شوند تا در تولیدات عسل و سیب پکتیا که سالانه 13 هزار و 500 تن تولید سیب دارند سرمایه گذاری کنند.

وی تضمین کرد که هیچ اشتباه در زمینه تجارت پکتیا با بخش خصوصی خراسان جنوبی صورت نخواهد گرفت و افزود: ما خواستار این هستیم تا جوانان افغانی بتوانند در رشته‌های برق و کشاورزی در دانشگاه بیرجند تحصیل کنند.

مسئول هیئت عامل اتاق تجارت پکتیا نبود کنسولگری ایران را در پکتیا از مشکلات تجارت با ایران دانست و اظهار داشت: در حال حاضر نمی‌توانیم تاجر خود را به صورت اساسی معرفی و ویزا اخذ کنیم.

علمیار گفت: مسئولان اتاق بازرگانی بیرجند این خبر را دادند تا سایتی در ایران برای نمایش محصولات و توانمندی‌های افغانستان و پکتیا دایر کنند.

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات گمرکی نتوانستیم با تجار ایران ارتباط برقرار کنیم، افزود: این مشکل جدی باید برطرف شود و لازم است تا به حمل و نقل و هزینه‌های سنگین آن توجه شود.

مسئول هیئت عامل اتاق تجارت پکتیا اظهار داشت: با در نظر گرفتن مشکلات حمل و نقل باید قراردادهایی را به نگارش درآوریم و متعهد شویم تا تفاهم‌نامه‌ای را برای توسعه روابط امضا کنیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon