کشف سرقت در استان کرمان ۱۴ افزایش یافته است


کشف سرقت در استان کرمان 14 افزایش یافته است

خبرگزاری تسنیم:جانشین فرمانده نیروی انتظامى استان کرمان گفت: کشف سرقت و کشف وقوع سرقت نسبت به سال گذشته به ترتیب ۱۴ درصد و ۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، عبدالرضا ناظری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان با اشاره به کاهش آمار سرقت نسبت به سال گذشته اظهار داشت: در 4 ماه و 11 روز امسال 7540 سرقت به وقوع پیوسته است که از 100 درصد سرقت, حدود 20 درصد مربوط به لوازم خودرو و 17 درصد سرقت منزل و 15درصد سرقت مورتور سیکلت و 10درصد سرقت اماکن و 10درصد سرقت مربوط به خودرو و دو دو درصد سرقت بانک است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامى استان گفت: درمجموع آمار سرقت در 131روز ابتدای امسال بطور مقایسه‌ای با سال قبل 4 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: کشف سرقت و کشف وقوع سرقت نسبت به سال گذشته به ترتیب 14 درصد و 9 درصد افزایش یافته است و با تلاشی که انجام گرفته است درمجموع سرقت‌های مهم 5درصد کاهش یافته است.

ناظری در مورد وظایف دستگاه‌های اجرایی در مورد پیشگیری از جرم اذعان داشت: همکاری برخی دستگاه‌ها موثر واقع شده و تاثیرات خوبی را نیز به دنبال داشته است اما آموزش همگانی مردم در حفاظت از اموال خود باید ارتقا یابد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامى استان درباره بازه زمانی تفهیم اتهام یادآور شد: یک ساعت فرصت اندکی برای این امر است به گونه‌ای که در بحث ابلاغ حقوق متهم و بهره‌مندی از وکیل، متهم این فرضیه را دارد که انتخاب وکیل برعهده ناجا است.

به گزارش تسنیم، رئیس کل دادگستری استان کرمان در پاسخ به این مسئله اظهار داشت: در آئین دادرسی کیفری جدید ضوابط و محدودیت‌هایی در کشف جرم وجود دارد که نیازمند آموزش و تبیین سازوکارهای آن است اما روش‌های عملکردی هنوز میان ماموران اجرایی جا نیفتاده است به همین دلیل نگران موانع کشف جرم هستند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon