سرپرست شهرداری کرمان به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرد


سرپرست شهرداری کرمان به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرد

خبرگزاری تسنیم: صبح امروز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، علی بابایی به‌طور رسمی به‌عنوان سرپرست شهرداری کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، در این نشست که معاونان شهردار و شهرداران مناطق چهارگانه نیز حضور داشتند، فتح‌الله مؤیدی ضمن تاکید بر حمایت اعضای شورای اسلامی شهر کرمان از سرپرست شهرداری کرمان اظهار داشت: با توجه به تجربه‌ای که بابایی دارد، خللی در کارها و پروژه‌های شهرداری ایجاد نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان افزود: از معاونان شهردار، شهرداران مناطق، رؤسای سازمان‌ها و تمام کارکنان شهرداری می‌خواهیم که نهایت هم‌کاری را با بابایی داشته باشند تا کارها و پروژه‌ها هم‌چنان با قوت ادامه پیدا کند.

مؤیدی هم‌چنین از خدمات سیف‌الهی شهردار سابق کرمان تشکر کرد.

حجت‌الاسلام محمد ربانی در این نشست با بیان این‌که سیف‌الهی شهردار سابق کرمان مصلحت دیدند که در جای دیگری خدمت را ادامه دهند، به گزینه‌های موجود برای سرپرستی شهرداری اشاره کرد و گفت: اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در بررسی که کردند به این نتیجه رسیدند که در شرایط کنونی بابایی که سابقه و تجربه‌ خوبی در شهرداری دارند را برای سرپرستی شهرداری انتخاب کنند.

وی افزود: عبور از این مقطع نیاز به هم‌دلی دارد که امیدواریم با هم‌دلی که بین همه‌ مدیران شهری و اعضای شورا وجود دارد، شاهد حرکت نو و جدیدی در شهر کرمان باشیم.

یوسف جعفری و منصور ایرانمنش دیگر اعضای شورای اسلامی شهر کرمان هم ضمن تقدیر از زحمات 8 ساله‌ سیف‌الهی، شهردار سابق کرمان، برای بابایی، سرپرست شهرداری آرزوی موفقیت کردند.

در ادامه علی بابایی، سرپرست شهرداری کرمان به‌خدمات ارزنده‌ سیف‌الهی، شهردار کرمان اشاره کرد و گفت: سیف‌الهی سال‌های زیادی در شهرداری مشغول خدمت بود و قطعاً مسایل شهری، هیچ‌گاه از ذهن و دل وی بیرون نمی‌رود.

وی افزود: سیف‌الهی هر کجا باشد، نگاهی به مسایل شهرداری دارد و حتماً پی‌گیر فعالیت‌های شهرداری است، ضمن این‌که ما نیز همواره از راهنمایی‌های او بهره خواهیم برد.

بابایی نگرانی اعضای شورای اسلامی شهر کرمان را به‌جا و به‌حق دانست و در عین حال تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با کمک سایر مدیران شهری، نگرانی‌های اعضای شورا در رابطه با پروژه‌ها و مسایل مختلف شهری را برطرف کنیم.

وی معطل ماندن پل سیدی را یکی از دغدغه‌های اصلی دانست و گفت: روز گذشته در نخستین گام از وضعیت پل سیدی بازدید کردیم و پی‌گیر هستیم تا این پروژه هر چه سریع‌تر به‌پایان برسد.

بابایی به پروژه‌های بسیار زیادی که در شهر کرمان در حال اجراست، اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در گام نخست پروژه‌های نیمه‌تمام را به پایان برسانیم و در ادامه، پروژه‌های اولویت‌دار را آغاز کنیم.

سرپرست شهرداری کرمان افزود: با پرهیز از انجام کارهای سلیقه‌ای، کارها را متناسب با سیستم مالی شهرداری پیش می‌بریم.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار نیز در این نشست ضمن تشکر از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان که یکی از اعضای شهرداری را برای سرپرستی شهرداری انتخاب کردند، گفت: همه‌ مدیران شهرداری تلاش می‌کنند تا  بابایی، سرپرست شهرداری، امانتی که به‌عهده گرفته است را به‌سلامت به‌سرمنزل مقصود برساند.

علی فروغی، معاون اداری مالی شهردار هم در این نشست انتخاب بابایی به‌عنوان سرپرست شهرداری را بهترین انتخاب دانست و با اشاره به مشکلات مالی شهرداری گفت: معمولاً تمام شهرداری‌ها در چند ماه ابتدای سال با مشکلات مالی مواجه هستند که امیدواریم در آینده مشکلات مالی شهرداری برطرف شود و پروژه‌ها با سرعت بیش‌تری ادامه پیدا کند.

سعید گیلانی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در ادامه، اظهار امیدواری کرد تعاملی که تا امروز بین شورای اسلامی شهر و شهرداری وجود داشته، هم‌چنان ادامه داشته باشد تا مقطع کنونی را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان این‌که با توجه به خودگردان بودن شهرداری‌ها، مشکلات همیشه وجود دارد، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با تمام توان پشتیبان سرپرست و مجموعه‌ی مدیران شهرداری هستند.

گیلانی هم‌چنین بر تقویت وضعیت مالی شهرداری با استفاده از راه‌کارهای متفاوت تاکید کرد.

در ادامه، علی فرقانی، معاون فنی عمرانی و علی ایلاقی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی شهردار به ارایه‌ گزارشی از وضعیت پروژه‌های عمرانی و هم‌چنین پروژه‌های مشارکتی با بخش خصوصی ارایه کردند.

محمد محمدی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار هم در پاسخ به پرسش اعضای شورا در مورد مسدود شدن خیابان جهاد، دلیل آن‌ را ریزش کانال فاضلاب پس از زمین‌لرزه‌ اخیر دانست و گفت: به شرکت آب و فاضلاب مهلت یک هفته‌ای داده شده تا مشکل را برطرف کند.

غلام‌حسین زیوری، معاون شهرسازی شهردار نیز ضمن تبریک به بابایی سرپرست شهرداری گفت: دستگاه‌های اجرایی هیچ تعهدی بیش از اعتباری که به آن‌ها تخصیص پیدا می‌کند، ندارند، اما شهرداری دستگاهی خودگردان است که باید تمام خواسته‌های مردم، نمایندگان مردم و حتی دستگاه‌های اجرایی را اجابت کند، ضمن این‌که منابع درآمدی شهرداری وابسته به مردم است.

وی افزود: برای 60 تا 70 درصد بودجه‌ای که برای شهرداری مصوب می‌شود، نیاز است تا مردم به شهرداری مراجعه داشته باشند، بنابر این با توجه به رکودی که به‌ویژه در زمینه‌ ساخت‌ و‌ ساز وجود دارد، شهرداری‌های کل کشور با مشکل مواجه هستند.

انتها پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon