قوانین مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور باید اصلاح شود


قوانین مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور باید اصلاح شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قوانین مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور باید اصلاح شود و با اصلاح ساختار برخی از مشکلات این بخش را می‌توان برطرف کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی ربیعی صبح امروز در نشست صمیمی تشکل‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار داشت: در هر 3 حوزه تعاون، کار و رفاه امکان ایجاد تشکل است و باید ارتباطات عمودی و افقی بین این 3 بخش را بیشتر کنیم.

وی افزود: رسته شغل‌های مختلف استان شناسایی شود و با کمک فنی و حرفه‌ای پیرامون بهتر کار کردن در مزارع کشاورزی مطالعه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تشکل‌ها باید زمینه‌ای برای دیگر بخش‌ها شود.

ربیعی با اشاره به بخش تأمین اجتماعی گفت: منابع این بخش محدود است و در تأمین منابع دچار مشکل هستیم؛ از بین 12 میلیون نفر بیمه شده این بخش تنها 6 میلیون نفر حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند.

وی اظهار داشت: قوانین مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور باید اصلاح شود و با اصلاح ساختار برخی از مشکلات این بخش را می‌توان برطرف کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 25 هزار نفر از معلولان کشور مشغول به کار شده‌اند، گفت: صندوق اشتغال در بهزیستی نیز تشکیل شده است تا از این راه کمک بیشتری به معلولان انجام شود.

ربیعی تأکید کرد: دولت بدون نهادهای اجتماعی و مردم نمی‌تواند کار کند و نهادهای اجتماعی باید در کنش‌های اجتماعی کنار دولت باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اقتصاد کشور کوچک شده و قدرت اقتصادی پایین آمده است اما ظرفیت‌های اقتصادی زیادی داریم.

ربیعی گفت: در 8 سال گذشته با وجود قیمت بیش از 100 دلار نفت 56 درصد کسری رشد اقتصادی داشتیم و هم‌اکنون برای هر یک درصد رشد نیاز به 120 هزار میلیارد تومان اعتبار داریم.

وی تصریح کرد: امسال بودجه کشور 185 هزار میلیارد تومان است اما با این شرایط می‌خواهیم حرکت کنیم و در این راه تثبیت وضعیت اقتصادی و کنترل تورم مهم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از این بی‌برنامگی‌های اجرای این قانون این بود که باید بخشی از پول صرفه‌جویی شده از این راه صرف تولید می‌شد اما این اتفاق نیفتاد.

ربیعی تأکید کرد:‌ توسعه با بخشنامه به وجود نمی‌آید، یکی از دلایل عدم نتیجه‌گیری در برنامه‌های مختلف این است که به محله‌محوری توجه نکردیم.

وی گفت: رسته‌های شغلی باید شناسایی شود و از این راه برای مردم شغل ایجاد شود.

انتهای پیام/ ب

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon