فرانسه خواستار همکاری بیشتر انگلیس برای مقابله با بحران مهاجرت شد


فرانسه خواستار همکاری بیشتر انگلیس برای مقابله با بحران مهاجرت شد

خبرگزاری تسنیم: وزیر کشور فرانسه تاکید کرد که پاریس از لندن خواسته است تا برای از بین بردن شبکه‌های مهاجرت غیر قانونی و مقابله با بحران مهاجرت همکاری بیشتری را داشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، برنارد کازنیو وزیر کشور فرانسه تصریح کرد که من از انکلیس خواسته‌ام تا برای مقابله با بحران مهاجرت در بندر کاله و از کار انداختن شبکه های مهاجرت غیر قانونی، همکاری بیشتری با پاریس داشته باشد.

شهر کاله فرانسه به مرکزی برای تجمع مهاجران خارجی غیر قانونی تبدیل شده است که برای رهایی از فقر و خشونت در خاورمیانه و شمال آفریقا، قصد ورود به کشورهای اروپایی را دارند.

هزاران مهاجر غیر قانونی قصد دارند با عبور از تونلی که تنها راه ارتباط ریلی بین فرانسه و انگلیس است، خود را به خاک انگلیس برسانند.

کازنیو در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی افزود: همکاری بین سرویس های مخفی و پلیس انگلیس و فرانسه موجب شده است تا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 17 شبکه قاچاق انسان متلاشی شود.

وزیر کشور فرانسه گفت: من از وزیر کشور انگلیس خواسته ام تا تلاش بیشتری را در این زمینه انجام دهد.

فرانسه و انگلیس روز یکشنبه از اتحادیه اروپا خواستند تا برای مقابله با بحران روزافزون مهاجرت، به آنها کمک کند.دولت انگلیس اعلام کرده است که تعداد نیروهای امنیتی در مبادی ورودی مرز فرانسه را افزایش خواهد داد.

کازنیو در ادامه اظهار داشت: یک راهکار جهانی برای حل و فصل این بحران لازم است و این مساله باید با همکاری کشورهایی که مهاجران از آنها به سوی اروپا سرازیر می شوند، حل و فصل شود.

بحران اخیر در شهر کاله، به دردسر بزرگ سیاسی برای نخست وزیر انگلیس تبدیل شده است چرا که خشم عمومی نسبت به مساله مهاجرت در انگلیس به شدت رو به افزایش است.

اعتصاب کارکنان بندر کاله موجب مختل شدن حمل و نقل دریایی شده و تلاش مهاجران خارجی برای عبور از تونلی که تنها راه ارتباط ریلی بین انگلیس و فرانسه است، عبور و مرور از این تونل را نیز به شدت مختل کرده است.

علاوه بر این، افکار عمومی مردم انگلیس با ایده اجازه افزایش مهاجرت به این کشور مخالف هستند. پیش از این توافقنامه ای بین فرانسه و انگلیس به امضا رسیده است که بر اساس آن اگر لندن با ورود مهاجران خارجی از شهر کاله مخالفت کند، این مهاجران باید در فرانسه باقی بمانند.

با تشدید بحران مهاجران خارجی در شهر کاله، درخواست هایی مبنی بر لغو این توافقنامه مطرح شده تا به مهاجران خارجی اجازه داده شود تا به صورت آزادانه از این تونل عبور کنند. این درخواست با مخالفت شدید افکار عمومی انگلیس روبرو شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت