واکنش جزینی به اظهارات رئیس پلیس اسبق مبارزه با مواد مخدر و وزیر بهداشت


واکنش جزینی به اظهارات رئیس پلیس اسبق مبارزه با مواد مخدر و وزیر بهداشت

خبرگزاری تسنیم: قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در واکنش به اظهارات رئیس پلیس اسبق مبارزه با مواد مخدر ناجا در خصوص تولید هروئین در کشور و تکذیب تولید واکسن هروئین و مرفین توسط وزیر بهداشت هر دوی این اظهارات را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، علیرضا جزینی در نشست خبری صبح امروز خود در پاسخ به تسنیم، به اظهارات رئیس پلیس اسبق مبارزه با مواد مخدر در خصوص تولید هروئین و شیشه در داخل کشور، واکنش نشان داد و گفت: ارائه هرگونه آمار در موضوع مواد مخدر تنها باید از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام شود و از این رو هیچ مقامی، مجاز به ارائه آمار نیست.

وی با تکذیب گفته‌های سردار ابویی در خصوص تولید پیش‌سازهای تولید هروئین در کشور و تولید هروئین در داخل ایران گفت: ما ساخت هروئین در داخل کشور را تکذیب می‌کنیم و سالانه در کشور افغانستان 700 تن هروئین تولید می‌شود.

جزینی درباره تولید شیشه و صادرات آن نیز خاطرنشان کرد: پیش از این، افرادی از ایران اقدام به انتقال شیشه به جنوب شرق آسیا کرده بودند که با ورود ما به موضوع، کشور تایلند به‌صورت رسمی از اقدامات ایران تقدیر کرد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سؤال دیگر تسنیم، مبنی بر تکذیب ساخت واکسن مرفین و هروئین از سوی وزیر بهداشت و به نقل از رئیس انستیتو پاستور، افزود: رسانه‌های مختلف و رادیو و تلویزیون با تولید کننده این واکسن مصاحبه کرده‌اند و این فرد هم‌اکنون حاضر و ناظر است.

جزینی با بیان اینکه این فرد آزمایشات خود را علاوه بر نمونه‌های حیوانی، روی 1500 انسان نیز انجام داده است، گفت: اختراع این واکسن ثبت شده و چندین کشور نیز خواستار آن شده‌اند.

وی در پاسخ به اظهار نظر معاون قضا و داروی وزارت بهداشت نیز که خواستار ارائه اسناد و مدارک اختراع این واکسن شده بود، افزود: ما اسناد و مدارک خود را به وزارت بهداشت ارائه داده‌ایم و تقاضای تسریع در صدور مجوز تولید آن را داریم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره نظر برخی از کارشناسان، که وضعیت اعتیاد در کشورمان را بحرانی اعلام کرده‌اند، گفت‌: مسئله مواد مخدر و اعتیاد به‌عنوان چهارمین بحران دنیا مطرح است و آمار جهانی حکایت از تزاید میزان اعتیاد در دنیا دارد.

جزینی در خصوص ارزیابی خود از اقدامات این ستاد و دستگاه‌های دخیل در طول یک سال گذشته و بهبود شرایط آن، عنوان کرد: «من نمی‌توانم در این باره چیزی بگویم و آمارها باید این موضوع را روشن کنند».

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon