بزودی؛ افزایش امتیاز فوق‌العاده شغل معلمان دوره متوسطه به ۱۵۰۰ امتیاز

بزودی؛ افزایش امتیاز فوق‌العاده شغل معلمان دوره متوسطه به 1500 امتیاز

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخی از نیروهای دوره متوسطه بدون کلاس درس هستند، گفت: بزودی امتیاز فوق‌العاده شغل معلمان دوره متوسطه از ۱۳۰۰ به ۱۵۰۰ می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در میزگردی که به منطور پاسخگویی به سوالات روسای آموزش و پرورش سراسر کشور در سومین روز برگزاری اجلاس روسای آموزش و پرورش تشکیل شده بود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا به کارگیری نیروهای دوره متوسطه در دوره ابتدایی را کیفیت‌بخشی می‌دانید؟ اظهارداشت: 4 سال قبل پایه ششم ابتدایی به این دوره اضافه شد.

وی افزود: از همان زمانی که پایه ششم ابتدایی به این دوره اضافه شد شاهد به هم ریختگی ساختار آموزشی بودیم به گونه‌ا ی که در همان سال 48 هزار نیروی انسانی دردوره ابتدایی کمبود داشتیم و همچنین با کمبود فضای آموزشی نیز مواجه بودیم.

فانی ادامه داد: وقتی ساختار 3.3.6 مستقر شد برخی از نمازخانه‌ها و انباری‌های مدارس به کلاس درس تبدیل شدند. از سال تحصیلی جدید نیز شاهد استقرار نظام 6.3.3 در دوره متوسطه خواهیم بود و از این به بعد شاهد آن هستیم که دوره متوسطه سه پایه است و در مقایسه با زمانی که دوره متوسطه 4 پایه بود یک چهارم نیروی انسانی این دوره کلاس درس نخواهند داشت.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: برای حل این مشکل دو روش وجود دارد یک روش اینکه بگوییم این نیروها همچنان بدون کلاس درس باشند و روش دوم این است که با برنامه‌ریزی معلمان را از دوره متوسطه دوم متقاعد کرده و در سایر دوره‌ها به کار بگیریم. 

فانی افزود: پیش‌بینی کرده‌ایم که بزودی امتیاز فوق‌العاده شغل معلمان دوره متوسطه از 1300 امتیاز به 1500 امتیاز برسد. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon