۵۰ درصد اعتبارات ۲ درصد نفت و گاز اقلید به آب روستایی اختصاص یافت‌


50 درصد اعتبارات 2 درصد نفت و گاز اقلید به آب روستایی اختصاص یافت‌

خبرگزاری تسنیم: فرماندار اقلید با اشاره به کاهش ۲۱ درصدی اعتبارات نفت و گاز به این شهرستان نسبت به سال گذشته گفت: ۵۰ درصد از اعتبارات تخصیص یافته در محل آب روستایی اقلید هزینه می‌شود.

صادق کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: اعتبارات شهرستان اقلید از محل 2 درصد نفت و گاز امسال 5 میلیارد و 38 میلیون و 400 هزار تومان بوده که 50 درصد برای امور آب روستایی هزینه می‌شود.

وی با اشاره به کاهش 21 درصدی این اعتبارات گفت: راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و آموزش و پرورش از دیگر اولویت‌های اعتبارات 2 درصد نفت و گاز در شهرستان اقلید است.

فرماندار اقلید افزود: مابقی اعتبارات صرف پروژه‌های عمرانی نیمه تمام به ویژه پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی 50 درصد به بالا می‌شود.

کریمی درباره اعتبارات ماده 180 خاطرنشان کرد: اعتبارات ماده 180 معمولا برای رفع محرومیت از مناطق محروم هزینه می‌شود و تاکنون اعتبارات ماده 180 اقلید اعلام نشده است.

لازم به ذکر است در برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و قانون بودجه سال 1385 کل کشور  دو درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی به استان‌های نفت‌خیز و گازخیز و شهرستان‌ها و بخش‌های محروم کشور اختصاص می‌یابد.

این بودجه صرف گازرسانی روستایی، آبرسانی (آب شرب روستایی)، راه روستایی و بهسازی روستایی، تکمیل پوشش فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی روستایی، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق روستایی و برق‌رسانی به روستاها می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon