تهدید واقعی جهان تسلیحات هسته‌ای آمریکا و روسیه است نه ایران

تهدید واقعی جهان تسلیحات هسته‌ای آمریکا و روسیه است نه ایران

خبرگزاری تسنیم: جهان بیش از این نیاز به سلاح هسته‌ای ندارد، روسیه هم‌اکنون تقریباً ۷۵۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد و آمریکا با ۷۱۰۰ کلاهک در جایگاه دوم است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم جوزف سیرینسیون،‌ مدیر بنیاد پلاگشرز در یادداشتی در پایگاه خبری شبکه الجزیره نوشت 70 سال پس از اولین انفجار اتمی و 25 سال پس از فروپاشی شوروی، هر دو کشور آمریکا و روسیه همچنان قوای اتمی خود را حفظ کرده‌اند و 94 درصد از 16هزار سلاح اتمی جهان را در اختیار دارند. بدتر از آن 1800 سلاح اتمی روسیه و آمریکا در وضعیت هشدار قرار دارند که آماده شلیک در عرض چند دقیقه هستند.

وی می‌نویسد: تعداد کمی از مردم نسبت به این خطرات آگاه هستند و بسیاری این موضوع را فراموش کرده‌اند. آنها فکر می‌کنند تنها تهدید هسته‌ای احتمال دستیابی ایران به یک بمب هسته‌ای است، آنها اشتباه می‌کنند.

توافق هسته‌ای با ایران یک گام مهم در توقف اشاعه هسته‌ای است و اگر بتوانیم برنامه کره شمالی را نیز با توافقی مشابه مهار کنیم می‌توان از پایان موج اشاعه هسته‌ای که 70 سال قبل آغاز شد سخن گفت.

علی‌رغم کاهش احتمال اشاعه، همچنان خطر بروز حادثه، محاسبه اشتباه و یا استفاده عمدی از یکی از سلاح‌های هسته‌ای موجود بسیار بالاست.

جهان بیش از این نیاز به سلاح هسته‌ای ندارد، روسیه هم اکنون تقریباً 7500 کلاهک هسته‌ای دارد و آمریکا با 7100 کلاهک در جایگاه دوم است. فرانسه 300،‌ چین 250،‌ انگلیس 225،‌ پاکستان حدود 120،‌ هند 110 و برآورد می‌شود اسرائیل 80 کلاهک هسته‌ای داشته باشد.

70 سال پس از تولد اولین بمب اتمی یک درک رو به رشدی در جهان در حال شکل‌گیری است که زمان کنار نهادن بمب اتمی فرا رسیده است.

انتهای پیام/*

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان