هاشمی: برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی خلاف قانون است

هاشمی: برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی خلاف قانون است

خبرگزاری تسنیم: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با تاکید براینکه از حمایت تشکل‌های یکبارمصرف پرهیز خواهیم کرد، گفت: برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی خلاف قانون است و در اجرای برنامه‌های فرهنگی ما مقید به اجرای قانون هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سید ضیاء هاشمی، ظهر امروز در یازدهمین نشست کارشناسان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور در تبریز، اظهار داشت: کرسی‌های آزاد اندیشی آنچنان که باید و شاید در دانشگاه‌ها نهادینه نشده‌اند و ضروری است دانشگاه‌ها توجه ویژه ای به این مهم داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید مستقل از جریانات سیاسی باشد، گفت: دانشگاه مستقل است و به هیچ حزب و سازمانی وابسته و وامدار نیست از این رو تشکل‌های دانشجویی نیز باید ریشه در دانشگاه‌ها داشته باشند.

هاشمی افزود: از حمایت تشکل‌های یکبارمصرف پرهیز خواهیم کرد و طبق قانون تشکلی اجازه فعالیت در دانشگاه را دارد که حداقل سه درصد از دانشجویان در آن عضو باشند.

‌معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر تقویت هویت دینی در دانشگاه‌ها، اظهارکرد: تقویت هویت اسلامی و ایرانی و ارتقای تعلقات دینی با خود باوری در دانشگاه‌ها میسر خواهد شد چرا که انفعال جایی در فعالیت‌های فرهنگی ندارد.

هاشمی، تصریح کرد: بارها گفته‌ام که برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی خلاف قانون است و در اجرای برنامه‌های فرهنگی ما مقید به اجرای قانون هستیم و فصل الخطاب ما قانون است.

وی با تاکید بر استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری در اداره ‌فرهنگی دانشگاه‌ها گفت: در مسائل فرهنگی پایبند به نگاه رهبر معظم انقلاب و اصول و قوانین هستیم از این رو در حوزه فرهنگی تدین و ارزش مداری را پیشقدم بر مسائل دیگر می‌دانیم و نباید فرهنگ را به منشا اختلافات تبدیل کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با تاکید بر ضرورت توجه اساسی به سند دانشگاه اسلامی، افزود: این سند در راستای ایجاد دانشگاه‌های پویا و علمی است که بیش از 40 درصد از برنامه‌های پیش بینی شده در این سند در حال حاضر در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود.‌

هاشمی، اظهار کرد: اقتدار ملی و منافع ملی خط قرمز دانشگاه‌ها است چرا که تضعیف انسجام ملی به ضرر هر ایرانی است و ما ایران را متعلق به همه خرده فرهنگ‌ها می‌دانیم و غنای فرهنگی هر کشوری به تنوع فرهنگی آن کشور است.

وی ادامه داد: هدف و شعار ما در دانشگاه‌ها امید، مشارکت و نشاط است و تحقق این اهداف در گرو آگاهی‌های تخصصی و عمومی دانشگاهیان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، آرمان‌های دانشگاه‌ها را ارزش‌های دینی، ملی، انسانی، مسئولیت پذیری، نوع‌دوستی، سعادت طلبی دنیا و آخرت دانست و گفت: با تک‌گویی کاری پیش نخواهد رفت چرا که امروز آموزش‌ها به سمت آموزش مشارکتی حرکت می‌کند و ما انتظار مشارکت دانشجویان در قالب انجمن‌ها، تشکل‌ها و کانون‌ها را داریم.

وی با اشاره به اینکه پیچیدگی‌های فرهنگ بسیار است و باید فرهنگ را به دست اهل فن سپر، خاطر نشان کرد: افراد باید تخصص کافی در این زمینه داشته باشند و فرهنگ را از شر سیاست‌زدگی در امان نگاه دارند.

هاشمی افزود: جامعه دانشگاهی با هفت میلیون فارغ التحصیل، پنج میلیون دانشجو و 90 درصد افراد باسواد می‌تواند در ایجاد بالندگی در جامعه به عنوان کانون فکر و اندیشه جامعه نقش‌آفرین باشد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon