ساماندهی فعالیت‌های انجمن‌های اسلامی در مقطع متوسطه اول استان مرکزی


ساماندهی فعالیت‌های انجمن‌های اسلامی در مقطع متوسطه اول استان مرکزی

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان مرکزی گفت: با تغییر نظام آموزشی، فعالیت‌های انجمن‌های اسلامی در مقطع متوسطه اول استان مرکزی در طرح "فصل آشنائی" ساماندهی می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حمید پاکپور ظهر امروز در نشست‌خبری، در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم درباره تدارک برنامه مدون سازماندهی فعالیت‌های انجمن‌های اسلامی در مدارس متوسطه دور اول ‌استان، ‌اظهار داشت: اساسنامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی مبنی بر فعالیت این انجمن در دبیرستان‌ها بود که با تغییر نظام آموزش تغییراتی در فعالیت‌های این انجمن آغاز شد.

وی افزود: فعالیت‌های این انجمن در دوره متوسطه اول سازماندهی شده و در استان نیز این اقدام در دستور کار قرار گرفت ولی به طور رسمی تشکیلاتی را در دوره متوسطه اول نداریم تنها برنامه‌ای که در این راستا تدارک دیده‌ایم، تحت عنوان ‌فصل آشنایی است.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: این برنامه با هدف آشنائی هرچه بیشتر دانش‌آموزان در این مقطع تحصیلی با فعالیت‌های انجمن اسلامی است که در این راستا با حضور در جلساتی که از سوی این تشکل برگزار می‌شود اطلاعات کافی را کسب و در مقطع دوم متوسطه با آگاهی کامل در فعالیت‌های انجمن حضور پیدا می‌کنند.

پاکپور با اشاره به عملکرد و جایگاه اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان گفت: انجمن‌های اسلامی استان مرکزی از نظر عملکردی و خروجی هم در بحث تربیت نیرو و نیز جریان‌سازی جزو استان‌های موفق است.

وی افزود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با هدف ایجاد وحدت و هماهنگی بین انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور، به منظور حراست از دستاوردهای انقلاب و تحقق ارزش‌های اسلام و آرمان‌های انقلاب به دستور حضرت امام‌خمینی(ره) شکل گرفت چراکه بستر شکل‌گیری اتحادیه انجمن‌های اسلامی در رویدادهای پس از سال 42 است.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: انجمن‌های اسلامی بر اساس یک حرکت خودجوش دانش‌آموزی و به دنبال لبیک‌گویی به ندای مقابله با ظلم و جور امام‌‌(ره) بود که پرچم اسلام را در جهان به‌اهتزاز در آورد و در این میان نقش دانش‌آموزان برای اقتدار این پرچم حائز اهمیت بود.

پاکپور با اشاره به نحوه شکل‌گیری انجمن اسلامی در آن مقطع از زمان، گفت: انجمن اسلامی حاصل اراده جمعی از دانش‌آموزان آگاه و بصیر است که به شکل خودجوش هسته فعالیت خود را در مدارس با حمایت معلمان دلسوز و انقلابی به منظور مقابله با اندیشه‌های انحرافی ساماندهی ‌و در همان سال‌های ابتدائی انقلاب نقش بی‌بدیلی را ایفا کردند.

پاکپور با اشاره به طیف گسترده فعالیت‌های انجمن اسلامی دانش‌آموزی گفت: این اتحادیه از نخستین و گسترده‌ترین انجمن‌ها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است که با 2 ماموریت کلیدی فعالیت خود را ادامه می‌دهد، نخستین ماموریت آن نیروسازی و دیگری جریان‌سازی در حوزه دانش‌آموزی است.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: آشناکردن دانش‌آموزان با فرهنگ متعالی اسلام و بالا بردن سطح آگاهی آنان نسبت به مبانی عقیدتی اسلام و انقلاب اسلامی، تزکیه روحی و وارستگی اخلاقی دانش‌آموزان و شکوفا ساختن استعدادهای خدادادی و تحقق کمالات انسانی و نیز حفظ و تداوم دستاوردهای انقلاب‌اسلامی از طریق هر چه فعال‌تر کردن نیروهای دانش‌آموزان مسلمان در صحنه‌های اجتماعی و انقلابی جامعه و مقابله هوشیارانه با توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب که برای انحراف فکری دانش‌آموزان در محیط‌های آموزشی صورت می‌گیرد.

پاکپور با اشاره به تعامل این مجموعه با 2 رکن اساسی دیگر در بحث تربیتی در کنار 3 محور هدف‌گذاری شده است، گفت: حوزه تربیتی دانش‌آموزان و نسل جوان از پیچیده‌ترین مباحث آموزشی تربیتی است که انجمن اسلامی به‌عنوان بازوی توانمند در امر تربیت دینی دانش‌آموزان در کنار خانواده‌ها و محیط مدرسه به دنبال آن است تا بتوانند به اهداف مذکور دست پیدا کنند.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: در عرصه فرهنگی با جنگ نرم دشمن مواجه هستیم و از این‌رو دشمنان برای رسیدن به اهداف خود در عرصه جنگ نرم بر نیروهای آینده‌ساز و مدارس تمرکز کرده است و زمانی که دشمن وارد کارزار مبارزه با ما شده معتقدیم که باید چینش نیروهای کشور به همان نحو باشد و چینش قرارگاه به همین سبب برگزیده شده است.

وی افزود: برپایی "خیمه‌های معرفت" با هدف تعمیق اهداف دینی دانش‌آموزان و پاسخگویی به شبهات دینی آنان و در نهایت کادرسازی برای نظام اسلامی، "هیئت‌های دانش‌آموزی انصارالمهدی(عج)" از دیگر برنامه‌های این انجمن است که اعضاء با حضور در این هیئت‌ها با سیره ائمه(ع) آشنا و فرهنگ مهدویت و انتظار در میان آنان ترویج می‌یابد.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: "همکلاسی آسمانی" از دیگر فعالیت‌های این انجمن در استان است که به‌منظور آشنایی اعضاء با فرهنگ شهادت و بازخوانی خاطرات 36 هزار شهید دانش‌آموز دوران دفاع مقدس است که در این راستا به سر پژوهشگری شهداء دانش‌آموز پرداخته می‌شود و خاطرات گردآوری شده در قالب کتب خاطرات این شهیدان در استان مرکزی تدوین می‌شود.

وی با اشاره به بازخوانی شهداء زن برای دختران عضو انجمن گفت: برنامه "لشگر فرشتگان" در بخش خواهران به بازخوانی خاطرات شهداء زن اختصاص دارد.

پاکپور با اشاره به ماموریت این انجمن در بحث جریان‌سازی گفت: در ذیل ماموریت جریان‌سازی برنامه‌هایی نظیر "موج‌آفرین" قرار دارد که به‌دنبال ساماندهی حضور دانش‌آموزان در صحنه‌های حضور و برگزاری نمایشگاه‌های "مدرسه انقلاب" از دیگر برنامه‌ها در دومین ماموریت این انجمن است.

وی افزود: برنامه‌های مقطعی به ویژه در فصل تابستان با هدف پر‌کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان به‌شکل هدفمند بوده که جشنواره "فصل رویش" در 3 حوزه افزایش سطح معرفتی، افزایش سطح مهارتی و فعالیت‌های فرهنگی هنری در قالب اردوهای دانش‌آموزی از جمله آن‌هاست.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: تشکل اتحادیه یک تشکل کیفی است چرا‌که لازمه نیروسازی شناسایی دانش‌آموزان شاخص و تربیت آنان برای به‌کارگیری در عرصه‌های مختلف نظام است که در این راستا طرح "عضویابی هدفمند" که نفرات اصلی انجمن را در بر می‌گیر‌د، دنبال می‌شود، در طرح "انسجام" به عضو‌گیری عادی پرداخته می‌شود و در استان مرکزی 6 هزار دانش‌آموز عضو این اتحادیه هستند.

پاکپور با اشاره به مزایای فعالیت در انجمن اسلامی گفت: در این مجموعه به دنبال آن هستیم تا دانش‌آموزان بتوانند مهارت‌های اجتماعی شدن را فرا گیرند و از این‌رو باید گفت که حضور در فعالیت‌های اتحادیه انجمن‌اسلامی برای دانش‌اموزان تاثیرات مادام‌العمر دارد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon