شرایط برای افزایش سطح همکاری‌ها بین مصر و ایران فراهم شده است

شرایط برای افزایش سطح همکاری‌ها بین مصر و ایران فراهم شده است

خبرگزاری تسنیم: استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره ، ایران و مصر را دو کشور بزرگ و قدرتمند در منطقه خواند و گفت: شرایط برای افزایش سطح همکاری‌ها بین مصر و ایران فراهم شده و فرصت های بسیاری برای دو کشور وجود دارد.

دکتر "حسن نافعه" استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره مصر از برقراری روابط بین ایران و مصر حمایت کرد و گفت:  من جزء کسانی هستم که دائماً خواهان برقراری ارتباط مستحکم بین مصر و ایران می باشم، چرا که دو کشور بزرگ و قدرتمند ایران و مصر دارای نقش مهمی در منطقه هستند، گرچه در مورد بعضی از مسائل منطقه ای نیز با یکدیگر اختلافاتی داشته باشند.(نگرانی عربستان از نزدیکی قاهره به تهران)

وی که با پایگاه خبری -تحلیلی الوقت گفت‌وگو می‌کرد ، افزود: در این شرایط مصر دریافته است ایران کشوری بزرگ و مهم بوده و این حق ایران است که تمام ابزار و وسایل دفاع مشروع را برای خود فراهم کرده و در جهان تاثیرگذار باشد. دولت و ملت مصر از حمایت ها و پشتیبانی‌های ایران از جریان مقاومت در منطقه در برابر رژیم صهیونیستی تشکر می کند، چرا که تاثیر بسیاری بر ایستادگی حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین داشته است.

وی با اشاره به توافق هسته ای ایران و 1+5 گفت: شرایط برای افزایش سطح همکاری‌ها بین مصر و ایران فراهم شده و فرصت‌های بسیاری برای دو کشور وجود دارد تا با برقراری ارتباط، منافع ملت هایشان را تضمین کنند.(لینک مصاحبه)

استاد دانشگاه قاهره  در بخش دیگری از این مصاحبه خواستار وحدت بین شیعه و سنی شد و تاکید کرد:  بنده معتقدم لازم است درگیری های قومی و مذهبی بین شیعه و اهل سنت متوقف گردد چرا که اسلام دین وحدت می باشد. می دانید که مصر در زمان شیخ محمود شلتوت در زمانی که ریاست الازهر را برعهده داشت، جزء اولین کشورهایی بود که برای تقریب بین شیعه و اهل سنت قدم برداشت ولذا زمینه مناسبی برای همکاری مشترک ایران و مصر وجود دارد. بنده جزء کسانی هستم که از زمان گذشته نوشته و گفته ام که حتی اگر در مورد موضوعات منطقه ای نیز اختلافاتی وجود داشته باشد روبط ایران و مصر باید مستحکم باشد، ولذا این روابط دیپلماتیک باید به بالاترین سطح خود رسیده و برای ریشه کنی فتنه های قومی در منطقه نیز باید تلاش گردد که این مساله خیلی مهم می باشد.

انتهای پیام/ر

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان