شهرداری همدان ۱۳۲ میلیارد از ادارات دولتی طلب دارد


شهرداری همدان 132 میلیارد از ادارات دولتی طلب دارد

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای شهر همدان طلب شهرداری از ادارات همدان را ۱۳۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: فرمانداری در وصول این مطالبات شهرداری را کمک کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علی اکبر نظری بعدازظهر امروز در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: در حال حاضر شهرداری همدان از ادارات و دستگاه‎های اجرایی استان همدان 132 میلیارد تومان طلب دارد که 76 میلیارد تومان از این میزان قطعی شده است.

وی با اعلام اینکه وضعیت مالی شهرداری همدان در این روزها مطلوب نیست، بیان کرد: انتظار می‏‌رود استانداری و فرمانداری همدان دستگاه‎ها را در پرداخت مطالبات شهرداری مجاب کنند تا بخشی از مشکلات مالی این نهاد عمومی نیز برطرف شود.

نظری با اشاره به اینکه در زمینه توان یابان شهرداری طرح جامعی آماده کرده که در کمیسیون ماده 5 در حال بررسی است، تصریح کرد: این طرح جامع در حال حاضر در کمیسیون ماده 5 در دست بررسی بوده و همچنین فعالیت‎های خوبی در این زمینه از سوی شهرداری همدان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری همدان به جامعه معلولان خدمات خوبی ارائه داده است، تاکید کرد: حمایت از مجموعه معلولان در شورای دوره چهارم شدت بیشتری پیدا کرده و در هفته‎های گذشته در شورای شهر مصوبه‎ای انجام شده که پایانکار منازل مسکونی که مسائل مربوط به تردد معلولان را رعایت نکنند، صادر نمی‏‌شود.

عضو شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه دستگاه‎های اجرایی در مناسب‎سازی معابر برای تردد معلولان تلاش جدی داشته باشند، گفت: همدان شهر مناسب برای معلولان نبوده و مشکلات بسیاری برای آنها ایجاد کرده است.

سیداحمد حسنی حلم با اعلام اینکه مناسب‏سازی معابر برای تردد معلولان باید با شدت بیشتری انجام شود تا در این زمینه دغدغه‎های کمتری داشته باشیم، تاکید کرد: شهرداری و ادارات همدان باید در زمینه مناسب‌سازی معابر اقدام عملیاتی داشته باشند که متاسفانه هنوز این مسئله رضایت‎بخش نیست.

شهردار همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرداری به عنوان بازوی اجرایی در کنار فرمانداری همدان قرار دارد، اظهار داشت: فرمانداری می‏تواند شهرداری را در زمینه اجرای برخی موارد موردنیاز در سطح شهر ملزم کند چراکه شهرداری به دنبال توسعه شهر با همکاری و هماهنگی است.

سیدمصطفی رسولی با بیان اینکه برخی عوارض شهرداری محل هزینه مشخصی داشته و باید در محل خود هزینه شود، افزود: اما برخی دستگاه‎های اجرایی در سطح استان همدان اعتباراتی را دریافت می‎‏کنند که قابلیت هزینه در سطح شهر را داشته و انتظار می‎رود این اعتبارات در سطح شهر همدان هزنیه شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon