فعالیت ۱۰ شرکت تخصصی در مرکز رشد گیاهان داروئی اردبیل


فعالیت 10 شرکت تخصصی در مرکز رشد گیاهان داروئی اردبیل

خبرگزاری تسنیم: رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: حدود ۱۰ شرکت در مرکز رشد گیاهان داروئی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، رامز نصیری صالح در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: به دلیل اهمیت گیاهان داروئی مرکز رشد گیاهان داروئی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل فعالیت خود را از سال گذشته شروع کرده است که در حال حاضر حدود 10 شرکت تخصصی در این زمینه در جهاد دانشگاهی استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

وی گفت: 6 شرکت به صورت مستقر در مرکز جهاد دانشگاهی بوده و 4 شرکت نیز به صورت مجازی در این زمینه فعالیت دارند که باید ظرفیت موجود در این گیاهان داروئی به صورت خام فروشی هدر داده نشود بلکه عصاره‌گیری شده که این کار یکی از اولویت‌های جهاد دانشگاهی اردبیل است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: باید بتوانیم ظرفیت‌های درمانی این گیاهان داروئی را احیا و بهره‌برداری از آن ها را توسعه بدهیم که مطالعات در زمینه فندق در جنگل فندق‌لو اردبیل صورت گرفته چرا که فندق یک محصول با ارزش ژنوتیکی و فنوتیپی است.

نصیری تصریح کرد: 5 گونه مختلف از فندق در اردبیل شناسایی شده است که در مرحله آزمایش قرار دارد و بعد از ارزیابی باید بتوانیم در تجاری سازی آن تلاش کنیم و این محصول به عنوان یک کالای با ارزش در استان اردبیل شناخته شود.

وی با اشاره به مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل بیان کرد: متاسفانه مراکز آموزش علمی کاربردی به جای آموزش تخصصی و تربیت تکنسین به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که در جهاد دانشگاهی واحد استان سعی کردیم مراکز آموزشی به صورت تخصصی و فنی فعالیت کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت:‌ آموزش دوره کمک پرستاری در 12 استان کشور انجام می‌شود که استان اردبیل نیز جزء‌ این استان‌ها بوده که شهریه آن برای علاقه‌مندان در حدود 3 میلیون و 600 هزار تومان است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon