دهقان‌نیری: ‌هرمزگان میزبان اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در سال ۹۵ شد


دهقان‌نیری: ‌هرمزگان میزبان اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در سال 95 شد

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل اجلاسیه پیرغلامان حسینی گفت: ‌هرمزگان میزبان اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در سال ۹۵ شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لارستان، مهدی دهقان‌نیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با ابراز خرسندی از میزبانی شهرستان لارستان از سیزدهمین اجلاسیه تجلیل از خادمان حسینی، اظهار داشت: با توجه به آداب مختلف شهرستان‌های ایران در استقبال از محرم و صفر، اجلاسیه بین‌المللی به منظور افتتاحیه و آغاز عزاداری سیّد و سالار شهیدان حضرت آقا اباعبدالله‌الحسین(ع) هرساله اجرا می‌شود.

وی با اشاره به سبک‌های مختلف عزاداری و سینه‌زنی در ایران، تصریح کرد: در اجلاسیه پیرغلامان حسینی امسال، سبک عزاداری سینه‌زنی قطاری استان فارس به ثبت‌ملی و بین‌المللی می‌رسد.

وی شعار سیزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی را با توجه به تلاش دشمنان در ایجاد تفرقه در میان اقوام و مذاهب اسلامی «پیرغلامان حسینی، منادیان وحدت امت اسلامی» معرفی و خاطرنشان کرد: با توجه به ترکیب جمعیت 30 درصدی تسنن در شهرستان لارستان در این اجلاسیه، وحدت ایران اسلامی به تمام دنیا نشان داده می‌شود.

دهقان‌نیری با بیان اینکه امسال 50 نفر از میهمانان خارجی با توجه به بحث بیداری اسلامی از کشورهای بحرین، یمن، عراق و همچنین کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا، چین و غیره هستند، عنوان کرد: این میهمانان در روز 13 مهرماه وارد شهرستان لارستان می‌شوند که پس از زیارت و غبارروبی امامزاده میرعلی بن الحسین(ع)، مورد استقبال هیئت‌های مختلف این شهرستان قرار می‌گیرند.

دبیرکل اجلاس پیرغلامان حسینی با اشاره به جزئیات برنامه‌های پیش‌بینی شده در این روز، گفت: این میهمانان با حضور در چهار بخش شهرستان لارستان، در بین اهالی بخش‌های مختلف لارستان مداحی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراسم ویژه افتتاحیه اجلاسیه پیرغلامان حسینی در محل حسینیه اعظم شهر لار برگزار می‌شود، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 5 هزار نفر در این مراسم شرکت داشته باشند.

دهقان‌نیری با اشاره به اینکه در این مراسم آئین عزاداری قطاری به صورت نمادین توسط هیئت‌های مذهبی اجرا می‌شود، گفت: در پایان این اجلاسیه در لارستان از مداحان، ذاکران و سخنرانان برجسته این شهرستان تجلیل می‌شود.

دبیرکل اجلاس پیرغلامان حسینی با بیان اینکه استان هرمزگان به عنوان میزبان سال آینده این اجلاسیه بین‌المللی انتخاب شده است، گفت: در روز اختتامیه پرچم نمادین معطر به نام آقا ابا عبدالله‌الحسین(ع) تحویل میزبانان بعدی می‌شود.

انتهای پیام/ آ

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon