صادرات مواد پروتئینی دامی کشور ۳۰ درصد افزایش یافت


صادرات مواد پروتئینی دامی کشور 30 درصد افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم: معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش ۳۰ درصدی صادرات در بخش پروتئینی با منشأ دامی نسبت به مشابه سال ۹۳ در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، حسن رکنی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران در گرمسار اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال افزایش صادرات این مواد پروتئینی از میزان فعلی است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 150 هزار تن مرغ و تخم‌مرغ به کشورهای همسایه صادر شده است افزود: این موضوع، نشان از تولید بالای در این بخش است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به جایگاه کشورماندر صادرات گوشت مرغ تصریح کرد: خوشبختانه در زمینهٔ صادرات مرغ در کشورهای همسایه بازار خوبی را داریم و این موضوع باید به افزایش صادرات در این بخش بیانجامد.

رکنی با بیان اینکه زیرساخت‌های مناسبی برای تولید گوشت مرغ در کشور میها است؛ از شرایط پس از تحریم به عنوان فرصت مناسب گسترش بازار گوشت مرغ برای کشورمان یاد کرد.

وی افزود: باید برای حضور در بازار کشورهای دیگر در شرایط فعلی و بعد از تحریم‌ها برنامه‌ریزی پررنگ‌تری انجام دهیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کشور ما در زمینه تأمین نهاده شرایط روان‌تر و خوبی دارد بیان کرد: در یک سال و نیم گذشته نیز توانستیم مشکلات را درزمینهٔ تأمین نهاده‌ها به‌ویژه اقلام کنستانتره دام و طیور برطرف کرده تا بتوانیم در بازار دنیا رقابت کنیم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon