نخستین همایش شهر هوشمند با حمایت دولت برگزار می‌شود

نخستین همایش شهر هوشمند با حمایت دولت برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نخستین همایش شهر هوشمند، زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری با حمایت شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات، شهریور ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، همایش "شهر هوشمند، زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری" شهریور ماه سال جاری در برج میلاد تهران با هدف ارائه و معرفی فعالیت‌های صورت گرفته در این عرصه در راستای هم‌افزاریی هر چه بیشتر برگزار می‌شود.

محمود زرگر اجرای کامل شهر هوشمند را در گرو همکاری دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی دانست و ابراز کرد:در حال حاضر شبکه فیبر نوری در کشور ما وجود ندارد اما از نظر متراژ ایران بالاترین میزان فیبر را در میان کشورهای منطقه دارد.

رییس کارگروه محتوای این همایش نیز معتقد است که رشد چشم‌گیر ابزارهای تکنولوژی از قبیل گوشی‌های هوشمند راه را برای رفتن به سمت پیاده‌سازی بسترهای هوشمند شهری فراهم ساخته است زیرا تا سال 92 تعداد گوشی‌های هوشمند حدود دو میلیون بود که اکنون به 20 میلیون دستگاه رسیده است؛ پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آینده به 44 میلیون دستگاه برسد.

سلجوقی با تاکید بر اینکه عدم توجه به زیرساخت‌های فنی موجود بعنوان زیرساخت اصلی کشور، تمام سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه را بلااستفاده خواهد کرد، گفت: باید به دنبال شناسایی مشکلات، چالش‌ها، فرصت‌ها و همچنین برنامه‌ریزی برای فراهم کردن بستر قانونی و بودجه لازم به منظور ایجاد شهر هوشمند باشیم.

معاون سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه ذینفعان اصلی شهر هوشمند به خصوص در بخش محتوا بخش خصوصی کشور خواهند بود افزود: این درحالی است که در پذیرش فناوری از ابتدا با نوعی مقاومت از سوی مردم مواجه هستیم و پس از آن شاهد استفاده افراطی از ابزارهای تکنولوژی خواهیم بود.

وی با تاکید براینکه، امروز با یک نگاه فناوری افراطی و نیز یک مقاومت در سرمایه گذاری در بخش ICT مواجه هستیم، گفت: بسیاری منتظرند تمامی سرمایه‌گذاری‌ها از طریق دولت انجام شود در صورتیکه بخش اصلی این سرمایه‌گذاری باید از طریق بخش خصوصی انجام گیرد و دولت تنها تسهیل و فراهم کننده این اتفاق باشد.

او گفت: متاسفانه نوعی ترس، مانع سرمایه‌گذاری به خصوص سرمایه‌گذاری خارجی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور شده است.

سلجوقی با بیان اینکه حد و اندازه‌های پروژه شهر هوشمند بین‌المللی است، گفت: دانش انجام این پروژه را کمتر می‌توان در داخل پیدا کرد و از طرفی هنگامیکه به دنبال ورود و دستیابی به این دانش از خارج کشور نیز هستیم با نوعی مقاومت مواجه می‌شویم.

به گزارش تسنیم، این همایش قرار است با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان فناوری اطلاعات و اپراتور چهارم فیبرنوری ایرانیان‌نت، 15 و 16 شهریور ماه برگزار شود.

انتهای پیام/
 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک