نوار ساحلی شمال کشور ساماندهی می‌شود


نوار ساحلی شمال کشور ساماندهی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: در نوار شمالی کشور ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی وجود دارد که نیاز به ساماندهی ویژه دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه بازدید از بازارچه صنایع‌دستی گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان گلستان در بخش صنایع دستی دارای ظرفیت‌های بالایی است و در بخش گردشگری نیز جاذبه‌های کم‌نظیر طبیعی و تاریخی در آن وجود دارد و تعداد اقوام مختلف در این استان وجود دارد که مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است‌.

وی افزود:گردشگری می‌تواند یکی از بخش‌های مهم در فرایند توسعه استان گلستان باشد و با توجه به ظرفیت‌های گردشگری و شرایط فراهم شده به خصوص در فضای جدیدی در کشور پس از تفاهم 1+ 5 وحفظ حقوق هسته ای وشکستن پایه‌های تحریم، شرایط مناسب برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی و داخلی فراهم است و گردشکری می‌تواند موتور محرکه استان گلستان باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد: در نوار شمالی 900کیلومتر نوارساحلی وجوددارد که ساماندهی ویژه را می‌طلبد و به ویژه اینکه در استان‌های گیلان و گلستان کمتر مورد تصرف قرار گرفته و با سرمایه‌گذاری‌های مناسب بهتر می‌توان از آن استفاده کرد.

سلطانی‌فر گفت: رویکرد ما این است که با هماهنگی و همکاری مسئولان استانی بتوانیم از این ظرفیت‌ها خیلی سریع استفاده کنیم و سازوکاری را برای افزایش سرمایه‌گذاری فراهم کنیم.

وی افزود: این کار یک اراده ملی و استانی می‌خواهد و باید تصرفاتی که صورت گرفته با همکاری دستگاه قضایی به آن خاتمه داده شود و ما طرح ساماندهی سواحل شمال و جنوب را در دست تهیه داریم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار کرد: در جنوب کشور  تقریبا 8 شاخه را مشخص کرده‌ایم که تبدیل به دهکده ساحلی کنیم که باید با انسجام بیشتر انجام شود.

وی گفت: در سه استان شمالی کشور در مجموع 60 هزار کیلومتر مربع از گذشته دور به صورت نظام گسیخته کار ویلاسازی انجام شده که اگر در نوار ساحلی هر 10 کیلومتر را برای سرمایه‌گذاری آماده می‌کردیم، امروز بیش از 50 دهکده ساحلی خوب داشتیم.

سلطانی‌فر تصریح کرد: این دهکده ساحلی شاید کمتر از یک درصد از مساحت سه استان را اختصاص می‌داد اما هزینه زیر بنایی‎ها را خیلی کاهش می‌داد.

وی گفت: در هر صورت، این ساماندهی به سمت ایجاد شرایط مطلوب، در مدت 10 تا 15 سال به ویژه در استان‌های گلستان و گیلان که سواحل آن کمتر مورد تصرف قرار گرفته، فراهم است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon