تشدید سرکوب معترضان در بحرین

تشدید سرکوب معترضان در بحرین

خبرگزاری تسنیم: جمعیت حقوق بشر بحرین با انتشار بیانیه ای در ارتباط با موارد دستگیری و سرکوب معترضان اعلام کرد: کسانی که به دنبال حق آزادی بیان و عقیده هستند، سرکوب و مجازات می شوند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، جمعیت حقوق بشر بحرین در آخرین هفته ماه گذشته میلادی با انتشار گزارش آماری از موارد دستگیری و سرکوب معترضان، اعلام کرد: هرکس به دنبال حق آزادی بیان و عقیده باشد در تیررس اقدامات انتقام جویانه مسئولان آل خلیفه قرار می گیرد.

بنابر اعلام جمعیت مزبور، در آخرین هفته از ماه ژوئیه  42 مورد دستگیری از جمله تعدادی کودک رصد شد که از این تعداد فقط دو نفر  آزاد شدند.

همچنین 60 مورد راهپیمایی مسالمت آمیز در مناطق و روستاهای مختلف کشور برگزار شد.

جمعیت حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از 36 مورد حمله به منازل مسکونی ثبت شد، به اضافه اینکه معترضان مردمی در بیش از سه منطقه از بحرین چهار بار با استفاده از گاز اشک آور و اسلحه شوزن  سرکوب شدند.

در این میان 34 مورد تجمع به منظور اعلام همبستگی با افراد بازداشت شده در السنابس، المالکیه،  سلماباد، المرخ، البلاد القدیم، المعامیر، النعیم، سترة، العکر، إسکان عالی، شهرکان، الدراز، عذاری، المقشع، بوری، عراد، مدینة حمد، مقابة، المصلى، النبیه صالح، سماهیج، الدیر، بنی جمرة، وجدحفص گزارش شده است.

سیاست سرکوبگرانه علیه آزادی بیان و عقیده

در همین ارتباط مرکز حقوق بشر بحرین از سیاست مسئولان آل خلیفه مبنی بر مجازات کسانی که به دنبال حق آزادی بیان و عقیده هستند، ابراز نگرانی کرده و یادآور شد که «منصور الجداوی» معروف به صنقیمه به دلیل انتقاد از نحوه برخورد وزارت کشور با نیروهای پلیس که به گفته او «در معرض خشونت» قرار می گیرند، دستگیر شد.

این مرکز در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای آل خلیفه آن دسته از شهروندان را که از حق آزادی بیان استفاده می کنند، مورد مجازات قرار می دهد که این اقدام با بیانیه جهانی حقوق بشر که بحرین نیز آن را تصویب کرده است، در تعارض است.

مرکز حقوق بشر از دستگیری بیش از سه هزار نفر در ارتباط با فعالیت سیاسی و یا آزادی بیان و طرح مسائلی که با رویکردها و سیاست آل خلیفه در تعارض است، خبر داد.

این مرکز همچنین بار دیگر از دولت‌ها و سازمان های بین المللی درخواست کرد به منظور برطرف شدن اتهام های وارده به الجداوی در ارتباط با حق آزادی بیان، دولت بحرین  را تحت فشار قرار داده و از هرگونه ایجاد محدودیت علیه آزادی بیان و عقیده در بحرین جلوگیری بعمل آورند و احترام به حقوق بشر و آزادی بیان تحت هر شرایطی و بر اساس معیارهای بین المللی و منشورهای سازمان ملل که بحرین نیز آن را امضا کرده است، تضمین کنند.

الجداوی با انتشار یک نوار صوتی از مسئولان بحرینی به دلیل استفاده از نیروهای پلیس خارجی به جای استفاده از نیروهای بحرینی و نیز کوتاهی وزارت کشور در برخورد جدی با حادثه کشته شدن دو پلیس در انفجار ستره انتقاد کرده و اظهار داشت وزارت کشور به کشته شدن دو نیروی پلیس خارجی اهمیتی نمی دهد در حالی که اگر یکی از نیروهای بحرینی هدف قرار بگیرد، به آماده باش در می آید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان