اعتراف مظنون انفجار تروریستی کویت به عضویت در داعش

اعتراف مظنون انفجار تروریستی کویت به عضویت در داعش

خبرگزاری تسنیم: مهم‌ترین مظنون انفجار تروریستی اواخر ژوئن به مسجد شیعیان در کویت روز سه‌شنبه در آغاز محاکمه متهمان این پرونده به عضویت در گروه تروریستی داعش اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «عبدالرحمن صباح عیدان سعود» که یک فرد بدون تابعیت است، دیروز در آغاز محاکمه 29 متهم پرونده انفجار خونین در کویت، گفت که یک روز قبل از حمله انتحاری به مسجد «امام صادق(ع)» در کویت که به شهادت 26 نفر و زخمی شدن حدود 200 نفر در بیست و ششم ژوئن منجر شد،‌ به گروه تروریستی داعش پیوسته است.

این متهم که «فهد القباع» عامل انتحاری سعودی را با خودرو تا مسجد برده بود، دو روز پس از این حمله به‌همراه یکی دیگر از مظنونان بازداشت شد.

سعود همچنین اعتراف کرد برای جست‌وجوی یک کمربند انفجاری مورد استفاده در این حمله که داعش مسئولیت آن را به‌عهده گرفت، به یکی از روستاهای نزدیک به مرز عربستان رفته است.

طبق این گزارش، دادگاه جلسه آینده محاکمه 22 مرد و 7 زن مظنون به دست داشتن در این حمله خونین را به روز پنجشنبه موکول کرده است.

مطبوعات محلی اواسط ژوئیه اعلام کرده بودند دادستان کل کویت قصد دارد مجازات مرگ را برای 11 نفر از این 29 مظنون درخواست کند.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان