مجلس نمایندگان آمریکا سپتامبر درباره رد «برجام» رای گیری می‌کند

مجلس نمایندگان آمریکا سپتامبر درباره رد «برجام» رای گیری می‌کند

خبرگزاری تسنیم: رهبران جمهوریخواه کنگره آمریکا تاکید کردند که نمایندگان در ماه سپتامبر در خصوص قطعنامه‌های موازی مربوط به رد توافق هسته‌ای ایران رای گیری خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از تایمز اسرائیل، «اد رویس» نماینده جمهوریخواه ایالت کالیفرنیا و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه طرحی را برای مخالفت با توافقنامه هسته‌ای ایران ارائه کرده است.

کوین مک کارتی رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا این مساله را تایید کرده است که نمایندگان در ماه سپتامبر در خصوص طرح پیشنهادی اد رویس رای گیری خواهند کرد.

مک کارتی با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: این مساله روشن است که این یک توافق بد است. همه آن چیزی که در خصوص این توافقنامه می دانیم، موجب نگرانی شدید کنگره و مردم آمریکا شده است. ایران هنوز یک مسیر قانونی برای دستیابی به بمب اتمی دارد، رهبران ایران و دولت اوباما اختلافات عمده خود را در خصوص پایه های اصلی این توافق اعلام کرده اند و بازگشت سریع تحریم ها نیز یک مغالطه است.

وی افزود: چیزی که بدتر است، این است که حداقل دو قرارداد بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود دارد و دولت آمریکا تاکنون از ارائه متن این قراردادها به کنگره خودداری کرده است.

میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا نیز روز سه شنبه تاکید کرد که یک نشست ویژه و خاص را در ماه سپتامبر با نمایندگان آمریکایی در خصوص توافق هسته‌ای ایران و قدرت های جهانی برگزار خواهد کرد. وی تاکید کرده است که نشست های استماع لغو خواهد شد تا همه سناتورها بتوانند در این نشست شرکت کنند.

مک کانل تصریح کرد: من سعی خواهم کرد تا به سنا این فرصت را بدهم تا در خصوص توافق هسته ای ایران بحث و تبادل نظر داشته باشد و هر سناتوری بتواند صحبت کند و از سایر سناتورها خواهم خواست تا در صندلی های خود حضور داشته باشند و به سخنان دیگران در خصوص توافق هسته‌ای ایران گوش کنند تا به یک رای گیری نهایی منجر شود.

ایران و قدرت های جهانی 23 تیرماه رسما دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک را اعلام کردند. کنگره آمریکا اکنون کمتر از 60 روز فرصت دارد تا نظر نهایی خود را در خصوص توافق هسته‌ای ایران و قدرت های جهانی اعلام کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان