درویش‌زاده: حالا آسیا روی ژیمناستیک ایران حساب ویژه‌ای باز می‌کند

درویش‌زاده: حالا آسیا روی ژیمناستیک ایران حساب ویژه‌ای باز می‌کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: می‌توانستیم در مسابقات قهرمانی آسیا دو مدال دیگر نیز به دست بیاوریم اما حق خناری‌نژاد و کیخا ضایع شد.

جعفر درویش‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره مسابقات ژیمناستیک قهرمانی آسیا که با کسب یک مدال برنز توسط عبدالله جامعی همراه بود، اظهار داشت: با توجه به نزدیک بودن المپیک، تیم‌ها با بهترین نفرات خود در مسابقات حضور داشتند تا خود را محک بزنند. خوشبختانه با تدابیر کادر فنی، برگزاری اردوها و انجام نشست‌های فنی مختلف اولین مدال تاریخ کشورمان در آسیا به دست آمد که این یک افتخار بسیار بزرگ محسوب می‌شود. کسب مدال در بین 16 تیم مدعی آسیا آن هم در حالی که ژیمناستیک ایران در تاریخ 80، 90 ساله خود رنگ مدال را پیش از این ندیده بود، واقعاً ارزشمند است.

وی با اشاره به حضور نصرالله سجادی، معاون وزیر ورزش در محل تمرین ملی‌پوشان پیش از اعزام به ژاپن گفت: حضور سجادی واقعاً روحیه‌بخش بود. او در شرایطی به اردو آمد که به‌لحاظ جسمانی اوضاع خوبی نداشت و حتی نمی‌توانست به‌خوبی صحبت کند اما با نگاهی کارشناسانه عنوان کرد که تیم ملی شرایط بهتری نسبت به بازی‌های آسیایی اینچئون دارد و می‌تواند به مدال برسد که خوشبختانه این پیش‌بینی درست از آب درآمد.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: برای اولین بار سه فینالیست داشتیم. درست است که برای نخستین بار در تاریخ مدال گرفتیم اما اگر حق هادی خناری‌نژاد و سعیدرضا کیخا ضایع نمی‌شد، می‌توانستیم دو مدال نقره و برنز دیگر نیز به دست بیاوریم. رقابت نمایندگان ژاپن و چین بسیار شدید بود و میزبان برای آنکه دور از مدال نماند، کارهایی انجام داد که در نهایت منجر به عدم کسب دو مدال دیگر توسط ژیمناست‌های کشورمان شد.

درویش‌زاده با بیان اینکه مدال برنز عبدالله جامعی بار مسئولیت را روی دوش مسئولان ژیمناستیک نسبت به گذشته سنگین‌تر می‌کند، گفت: کارمان از این پس سخت‌تر نیز خواهد شد، چون انتظارات بالاتر رفته است. البته مهم این است که ژیمناست‌های ایران به این خودباوری رسیدند و حالا آسیا روی ژیمناستیک ایران حساب ویژه‌ای باز خواهد کرد.

وی درباره استعفای چند مربی پیش از اعزام به مسابقات گفت: اینکه قبل از اعزام چنین حرکتی صورت گرفت را زیبنده نمی‌دانم، چرا که به‌لحاظ روحی روی بازیکنان تأثیرگذار است اما باید بگویم که ما قائم به فرد نیستیم و چارچوب محکمی ایجاد کرده‌ایم که با جدایی یک نفر دچار اختلال نمی‌شود. من با عینک بدبینی به این استعفاها نگاه نمی‌کنم و به‌نظرم این جدایی به‌دلیل اختلاف سلیقه بوده است.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک درباره خداحافظی هادی خناری‌نژاد از تیم ملی عنوان کرد: هادی واقعاً شایستگی کسب مدال را داشت، چون آماده بود اما همان‌طور که گفتم حقش ضایع شد. او پس از مسابقات از خداحافظی‌اش خبر داد اما من این موضوع را قبول نکردم و هادی نیز گفت که حرفم را قبول می‌کند. خناری‌نژاد یکی از بهترین‌های ژیمناستیک ایران است و همچنان می‌تواند بدرخشد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon