موافقت ایتالیا با افزایش خرید نفت ایران

موافقت ایتالیا با افزایش خرید نفت ایران

خبرگزاری تسنیم: وزیر اقتصاد گفت: توافق کردیم که با حذف تحریم‌ها، ایتالیا خرید نفت خود از ایران را افزایش دهد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی طیب‌نیا پس از مذاکره با همتای ایتالیایی خود در جمع خبرنگاران گفت: ما حساسیت داریم که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را پس از حذف تحریم‌ها به‌صورت جدی ادامه دهیم. قرار نیست این فرصت‌ها به گسترش واردات و سرکوب تولید ملی بینجامد بلکه قرار است در خدمت افزایش تولید و سرمایه گذاری باشد.

وی افزود: باید از فرصت‌های جدید عمدتاً برای افزایش سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی داخلی و خارجی و به‌ویژه تولیدات صادراتی استفاده کنیم.

طیب‌نیا با بیان اینکه در گذشته حجم روابط ایران و ایتالیا 7 میلیارد دلار بود، گفت: به‌دلیل محدودیت‌های اخیر، این رقم به یک و نیم میلیارد دلار کاهش یافت که در جلسه امروز با وزیر ایتالیایی بر گسترش مبادلات تجاری به‌ویژه سرمایه گذاری در ایران و ارتقای روابط دو کشور تفاهم کردیم.

وی گفت: همچنین توافق کردیم که با حذف تحریم‌ها، ایتالیا خرید نفت خود از ایران را افزایش دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: دو طرف همچنین بر سرمایه گذاری مشترک به‌خصوص درحوزه صادراتی تأکید کردند.

رقم قرارداد ساچه با ایران 2میلیارد یورو است

وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا با اشاره به امضای قرارداد شرکت ایتالیایی بیمه ساچه با وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران گفت: رقم این قرارداد 2 میلیارد یورو است که امیدواریم بتوانیم آن را زودتر اجرایی کنیم.

خانم فدریکا گوییدی پس از امضای این یادداشت تفاهم در جمع خبرنگاران افزود: این یادداشت تفاهم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی اضافه کرد: باید به زیرساخت‌های همکاری دو کشور اهمیت بدهیم و این زیرساخت‌ها در واقع بازکردن کانال‌های جدید بانکی و بیمه‌ای میان دو کشور است.

وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا گفت: کمیته مشترک اقتصادی دو کشور طی ماه‌های آینده برای توسعه همکاری‌های مشترک ایران و ایتالیا تشکیل می‌شود و راه‌های افزایش مبادلات را بررسی خواهد کرد.

امضای یادداشت تفاهم وزارت امور اقتصادی و شرکت بیمه ساچه ایتالیا

پس از پایان مذاکره وزرای اقتصادی ایران و ایتالیا یادداشت تفاهم میان وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران و شرکت بیمه ساچه ایتالیا امضا شد.

از طرف ایران سعید خانی اوشانی مدیر کل دفتر وامها،‌ مجامع و مؤسسات بین المللی وزارت امور اقتصادی و دارایی و از طرف ایتالیا نیز آقای کاستلانو مدیر عامل شرکت بیمه ساچه ایتالیا این یادداشت تفاهم را امضا کردند.

قرار است با اجرایی شدن این یادداشت مدیو بانک ایتالیا اعتباراتی را برای اجرای طرحهای عمرانی و زیربنایی ایران تأمین کند و شرکت ساچه نیز این اعتبارات را بیمه کند.

انتهای پیام/*

اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه