خانه احزاب با تشکیل شورای مرکزی افتتاح می‌شود

خانه احزاب با تشکیل شورای مرکزی افتتاح می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون سیاسی وزیر کشور گفت: احکام ستادهای انتخاباتی صادر شده و علاوه بر اینکه طبق برنامه زمان بندی همه کارها در حال انجام است، این هفته خانه احزاب با تشکیل شورای مرکزی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمد حسین مقیمی صبح امروز در نهمین همایش دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور با بیان اینکه با متن‌های مختلف و برداشت‌های گوناگونی در طول تاریخ روبه‌رو بودیم که گاهی اوقات بعضی از این متن‌ها با آنچه که از آن برداشت شده است کاملا متفاوت بوده و سبب درگیری‌هایی بین مسلمانان دنیا شده اظهار داشت: جریان‌های تکفیری موفق شدند تا با سوء استفاده از این متن‌ها به اهداف خود برسند.

مقیمی با بیان اینکه گروه‌های تکفیری چهره خشنی از اسلام را با توجه به تفکر خشک مقدس خود به جهانیان نشان می‌دهند، افزود:گروه‌های تکفیری حتی به کسانی که از فرقه خود آنها هستند رحم نمی‌کنند و آنها عقاید خود را در قالب اسلام تبلیغ می‌کنند.

وی با اشاره به افراطی‌هایی که در شمال آفریقا و همچنین خاورمیانه سعی در پیاده سازی حکومتی به اسم اسلام که مبتنی بر وحشت دارند، افزود: این موضع، موضعی است که غرب از آن حمایت می‌کند و به واسطه آن می‌خواهد بین مسلمانان تفرقه بیندازد.

مقیمی مسائلی از قبیل فقر فرهنگی را مسبب ایجاد و گسترش گروه‌های افراطی دانست و گفت: این گروه‌ها سعی دارند جوانان را با دادن وعده‌های اقتصادی و مسائل خرافی جذب خود کرده و گروه‌های خود را گسترده‌تر کنند.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی از این وضعیت جهت ضعیف کردن اسلام استفاده می‌کنند و این گروه‌های افراطی مسئولیت تضعیف انقلاب اسلامی و همچنین محافظت از رژیم صهیونیستی را دارند، تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور در حال حاضر ترانزیت افراد از مرز پاکستان به داخل کشور به منظور جذب این افراد در گروه‌های تکفیری و داعش است و جمهوری اسلامی برای مقابله با این امر با چشمانی باز به محافظت از مرزهای کشور مشغول است.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به نامه اخیر مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم تا چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان دهیم تا بتوان بوسیله این کار در مقابل اسلام هراسی غربی بایستیم.

مقیمی با اشاره به الزام شناخت علت‌های پیدایش گروه‌هایی از قبیل داعش به منظور مقابله با آن افزود: باید تلاش کنیم تا اسلام واقعی را به جهانیان نشان دهیم.

وی با بیان اینکه پس از موفقیت تیم مذاکره کننده هسته‌ای پس از 22 ماه مذاکره دشوار باید مسائل داخلی کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: دولت توجه خاصی به مسائلی از قبیل معضلات اجتماعی و طرح تحول نظام سلامت دارد و اینکه گفته می‌شود دولت بیشتر به مسائل خارجی توجه می‌کند برداشتی اشتباه است.

مقیمی افزایش مشارکت احزاب، همبستگی ملی، امید و کاهش یاس و ناامیدی در جامعه را از جمله اهداف دولت اعلام کرد و گفت: در دولت یازدهم شاهد دعوا بین قوای کشور نبودیم.

وی ایجاد تعامل سازنده بین قوا را از کارهایی دانست که در دستور کار دولت است و تصریح کرد: ارتباط منطقی به طور کامل بین قوا حکم فرماست.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به تحقق وعده دولتی رئیس جمهور روحانی در زمینه استفاده از گروه‌های اصلاح طلب و اصولگرای معتدل در دولت، اظهار داشت: کاهش تورم به میزان 15 درصد نشان دهنده این است که دولت از مسائل داخلی کشور غافل نیست و دولت مسائل داخلی را به دقت بررسی می‌کند.

مقیمی با اشاره به تمرکز جدی دولت در زمینه ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی و رفع رکود از محیط‌های آموزشی، خاطرنشان کرد: دولت برای فعال تر شدن احزاب و گروه‌ها در جامعه و کاهش هزینه‌های کارهای سیاسی تلاش می‌کند.

وی با اعلام حمایت از برگزاری جلسات سخنرانی در تمام نقاط کشور افزود: از آنجایی که دولت می‌خواهد همه اقشار جامعه نظرات خود را بیان کنند، با افرادی که سعی در بر هم زدن این جلسات داشته باشند برخورد می‌شود.

مقیمی در ادامه بحث انتخاباتی خود گفت: احکام ستادهای انتخاباتی صادر شده و علاوه بر اینکه طبق برنامه زمان بندی همه کارها در حال انجام است، این هفته خانه احزاب با تشکیل شورای مرکزی افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت، شهرداری‌ها و افراد نظامی و انتظامی در راستای هدف‌های شخصی و گروهی خود نباید از امکانات خود استفاده کنند و به همه ی همکاران خود نیز در این باره تذکر داده شده است.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه در صورت آمادگی امکانات در برخی حوزه‌های انتخاباتی و همچنین تایید شورای نگهبان، انتخابات ماشینی در یک سوم از حوزه‌های انتخاباتی برگزار می‌شود، افزود:حزب رسمی در کشور که آمادگی حضور در انتخابات را نداشته باشد وجود ندارد و تمامی احزاب برای حضور در انتخابات اظهار آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon