معضل موادمخدر و بی‌تفاوتی مسئولان در منطقه ۱۵ بدتر از گفته‌های شهردار است

معضل موادمخدر و بی‌تفاوتی مسئولان در منطقه 15 بدتر از گفته‌های شهردار است

خبرگزاری تسنیم:در پی انتشار خبر «مواد مخدر از نانِ بربری هم در دسترس‌تر است » در خبرگزاری تسنیم، شورایاران محله شوش و اهالی مسجد وفا طی نامه‌ای از شهردار منطقه ۱۵ و خبرگزاری تسنیم قدردانی کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بعد از انتشار مصاحبه این خبرگزاری با علی‌اکبر انجمنی شهردار منطقه 15 با عنوان «مواد مخدر از نانِ بربری هم در دسترس‌تر است» که به وضعیت بحرانی اعتیاد در این منطقه اشاره داشت، دبیر شورایاری‌ محله شوش به نمایندگی از اعضای شورایاری این محله و اهالی مسجد وفا طی نامه‌ای از شهردار منطقه و مدیر عامل تسنیم قدردانی کرد،‌ متن این نامه به شرح ذیل است:

مدیر عامل محترم خبرگزاری تسنیم

سلام علیکم

 احتراماً به استحضار می‌رساند: مصاحبه خبرنگاران خبرگزاری را با آقای دکتر انجمنی شهردار منطقه 15، مطالعه کردم. هم از کلیه دست اندرکاران آن خبرگزاری، که ترتیب انجام و انتشار چنین مصاحبه‌ای را داده‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنیم، و هم از شهردار منطقه 15 که تا این اندازه نسبت به معضلات حوزه مأموریت خود واقف بوده، و فارغ از تمام ملاحظات اداری، بی پرده، مسائل را عنوان کرده‌اند، سپاسگذاریم.

معضل فروش و مصرف مواد مخدر و بی تفاوتی و بی مسئولیتی نهادها و مسئولین مربوط، در این محدوده، از آنچه آقای دکتر انجمنی مطرح کرده‌اند بدتر است.متأسفانه از زمانی که برخی مسئولان اعلام فرمودند، معتاد مجرم نیست و بیمار تلقی می‌شود، بر حجم آن افزوده شده، و اگر تاکنون، چون، خود را مجرم می‌دانستند، با دیدن مأمورین نیروی انتظامی، و یا با تذکر بعضی از معتمدین و اهالی محل، خود را جمع و جور می‌کردند، ولی از زمان اعلام مطلب فوق، علناً در ملأ عام بساط مصرف مواد خود را پهن نموده، و در مقابل تذکرات دیگران گستاخی نموده و تذکر دهنده را تهدید هم می‌کنند.

ظاهراً از نظر برخی مسئولان کسانی که مثل داعش توپ و تانک داشته باشند، و به نوامیس مردم تجاوز کنند، و اسرا را در آتش بسوزانند، و آنهم اگر در حال ارتکاب جرم دستگیر شده و شاکی خصوصی داشته باشند، مجرمند؟! ولی کسانی که، بنیان جامعه را به خطر می‌اندازند، و با پهن کردن بساط مصرف مواد، در ملأعام، تباهی را به جوانان، نوجوانان، و مخصوصاً کودکان می‌آموزند، مجرم نیستند؟!

یکی از معتمدین محل اظهار می‌دارد، در منزل یکی از اقوام، چند کودک مشغول بازی بودند، وقتی دقت کردم، متوجه شدم حرکاتی شبیه معتادین، انجام می‌دهند، و با کاغذ و مقوا، وسائلی ساخته‌اند، که شبیه وسائل بساط معتادین معابر است. از مسئولان مربوطه باید پرسید، کدام دستور فقهی این بدآموزی، و تباه کردن، نونهالان را جرم نمی‌داند؟! شما درایت و همت حل معضل را ندارید، صورت مسئله را پاک می‌کنید.

متأسفانه به علت شدت گرفتن فروش و مصرف موادمخدر در ملأعام، باعث شده، هر کسی‌که توان رفتن دارد، از این محله کوچ کند، و حتی اگر توان خرید، در مناطق بالاتر را ندارد، با اجاره دادن محل مسکونی خود، محلی را کرایه کرده، و برود. آیا از نظر مسئولین، این چاره کار است؟!

اهالی محل، ائمه جماعات، و معتمدین و شورایاری، درمانده شده‌اند، و نمی‌دانند، چه باید بکنند، زیرا، بارها و بارها، از مسئولین و نهادهای مختلف از جمله: ریاست شورای شهر و شهردار تهران، سازمان بهزیستی، قوه قضاییه، پلیس مبارزه با مواد مخدر، و نیروی انتظامی، درخواست چاره جویی کرده‌اند، ولی ظاهراً چون یا با مشکل محل زندگی آنان مرتبط نیست، و یا همت و اراده و توان حل معضل را ندارند، هیچ اقدامی نکرده‌اند، که قطعاً مشمول این فرمایش حضرت امام(ره) می‌شوند:

«و هان ای متصدیان و دولتمردان، از رده به اصطلاح بالا تا پائین، به هوش باشید که در دو راهی سعادت و شقاوت قرار دارید، طریق اعوجاجی، شیطان است، و طریق مستقیم، الله تبارک و تعالی. توجه کنید و بسیار توجه کنید، که همه، و همه در محضر مبارک حق هستید، و اعمال قلبیه و قالبیه، و خاطرات روحیه، و لغزش‌های عملیه، همه در حضور اوست. اگر به واسطه سوء مدیریت، و ضعف فکر و عمل شما، به اسلام و مسلمین ضروری و خللی واقع شود، و خود می‌دانید و به تصدی ادامه می‌دهید، مرتکب گناه عظیم و کبیره مهلکی شده‌اید که عذاب بزرگ دامنگیرتان خواهد شد» امام خمینی(ره).

قطعاً هیچ مشکل و معضلی لاینحل نیست، یک جو همت و تعهد و صداقت می‌خواهد و این احساس عجز از طرف کسانی مطرح می‌شود که در گود نیستند، و معضلات مناطق مستضعف نشین را، معضلات خود نمی‌دانند، و در عمر خدمتیشان، صرفاً ریاست کرده‌اند، نه کار اجرائی. هر کاری که از توان دانش و تجربه و همت محدود آنان خارج باشد، آن کار غیرقابل عمل است، و باید بر زمین بماند؟! این مصیبت بسیار بزرگی است که، ملت گرفتار آن است. این از مصیبت بسیار بزرگی است که، ملت گرفتار آن است؟! بی جهت نبود که حضرت امام(ره) تکلیف فرمودند که همه کسانی که امورات مردم را بدست می‌گیرند (از سران سه قوه، تا نگهبان فلان اداره) باید از طبقه متوسط و مادون متوسط باشند. به چند نمونه از فرمایشات آن حضرت التفات فرمایید:

«اساس ادامه یک پیروزی و ادامه یک انقلاب، در یک امری است که، به نظر می‌آید در رأس امور واقع است، و او اینکه، دولت و مجلس، و کسانیکه در ارتش هستند، و سپاه، و همه اینها، از طبقه متوسط، و مادون متوسط باشند. اساس سلطه‌ای که بر کشورها، و بر کشور ما، از طرف غیر واقع شده است، افراد مرفه و کسانیکه سرمایه‌های بزرگ داشته‌اند، با قدرت بر حفظ خودش، و حیثیت خودش، در دست داشته است. مادامیکه مجلس و ارگان‌های دولتی، و همه اینها و مردم از این طبقه متوسط، و مادون متوسط باشند، تشکیل بشود، امکان ندارد، که یک دولت بزرگی، یک قدرت بزرگی، بهم بزند، اوضاع را» (امام خمینی(ره)).

«وقتی بنا شد که متصدی یک امور کشوری قشر اشراف(به اصطلاح خودشان) اعیان، مرفه و صاحب اموال و نمی‌دانم-پارک و اتومبیل‌ها، و کذا و کذا، یا آن وقت کالسکه‌ها و آن حرف‌ها باشد، این یکی از مصیبت‌های بزرگی است که در یک ملت است. سرچشمه همه مصیبت‌هایی که ملت‌ها می‌کشند، این است که متصدیان امورشان از قشر مرفه و اشراف و اعیان(به اصطلاح خودشان) از آنها باشد» (امام خمینی(ره)).

«تذکر این مطلب که؛ ثروتمندان، هرگز بخاطر تمکن مالی خود نباید در حکومت و حکمرانان و اداره کنندگان کشور اسلامی نفوذ کنند، و مال و ثروت خود را به بهانه فخرفروشی و مباهات قرار بدهند، و به فقرا و مستمندان و زحمتکشان افکار و خواسته‌های خویش را تحمیل کنند» (امام خمینی«ره»).

جالب اینجاست، که از نظر بعضی از مسئولین، ملت حق عنوان کردن دردهای خود را ندارند و اگر فردی این دردها را که براثر بی‌کفایتی آنها ایجاد شده و روز به روز هم بدتر می‌شود را عنوان کند، مورد هجمه قرار می‌گیرد و تیرهای اتهام به سمت او پرتاب می‌شود و اگر فرصتی پیدا کنند به بهانه‌های واهی او را به مراجع قضایی می‌کشانند.

من دست و پای همه دست اندرکاران آن خبرگزاری را می‌بوسم، و عاجزانه تقاضا می‌کنم، این معضل را به گوش کسانی برسانید، که دغدغه درد مستضعفین را داشته باشند. شاید موجب شود، برای یک بار هم که شده، رگ غیرت آنها به حرکت درآید و حرکت مثبتی بکنند.

باتشکر

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon