پرونده‌سازی صهیونیست‌ها برای ممانعت از آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران

پرونده‌سازی صهیونیست‌ها برای ممانعت از آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران

خبرگزاری تسنیم: یک مؤسسه صهیونیستی در تلاش است تا با تشکیل یک پرونده حقوقی علیه ایران مانع از آزادسازی ۱۰۰ میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران در آمریکا شود.

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از جروزالم پست، گروهی از یهودیان آمریکایی با ارائه دادخواستی علیه ایران به سیستم قضایی این کشور تلاش می‌کنند تا مانع از آزادسازی 100 میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران شوند.

مؤسسه حقوقی شورات هادین - اسرائیل اعلام کرد که آمریکا در قالب توافق هسته‌ای درخواست آزادسازی سرمایه‌های متعلق به بانک مرکزی ایران را که عمدتاً در بانک‌های خارجی قرار دارد، ارائه کرده است.

این مؤسسه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: خانواده‌های متضرر از اقدامات ایران معتقدند که آزادسازی دارایی‌های ایران مانع از دسترسی آنها به تنها اهرمی خواهد شد که در برابر این کشور خواهند داشت.

نزدیک به 20 شاکی با ارائه دادخواستی به دادگاه فدرال آمریکا در نیویورک خواستار رسیدگی به این مورد شدند. در این نامه از وزارت خزانه‌داری، وزارت خارجه و همچنین شخص جان کری و جیکوب لیو درخواست شده تا به این پرونده رسیدگی کنند.

هرچند این پرونده می‌تواند از سرعت روند آزادسازی دارایی‌های ایران بکاهد، اما دولت آمریکا ابزارهای زیادی برای نادیده گرفتن این درخواست دارد. واشنگتن می‌تواند با حفظ تنها یک میلیارد دلار از دارایی‌های ایران برای رسیدگی به این پرونده روند آزادسازی دارایی‌های ایران را طبق برنامه ادامه دهد.

شاکیان مدعی شده‌اند که آزادسازی میلیاردها دلار سرمایه ایران می‌تواند سرمایه لازم را برای کمک مالی ایران به گروه‌های تروریستی حاضر در منطقه در اختیار تهران قرار دهد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان