دخالت سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل برای تعیین جانشین ابومازن

دخالت سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل برای تعیین جانشین ابومازن

خبرگزاری تسنیم: یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که دستگاه های اطلاعاتی برخی کشورها سعی دارند جانشینی برای رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تحمیل نمایند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، صلاح البردویل در مصاحبه با روزنامه الرساله از وجود «بازی» در داخل دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل با پشتیبانی کشورهای عربی و با هدف تعیین جانشین برای عباس و تحمیل آن به ملت فلسطین خبر داد و گفت که این بازی هیچ ارتباطی به فلسطینیان در داخل و خارج ندارد و از اراده آنها خارج است.

وی اظهار داشت که قضیه انتخاب معاون برای رئیس سازمان آزادی بخش فلسطین و یا تشکیلات خودگردان بین المللی شده و درباره آن در داخل دستگاه های اطلاعاتی این کشورها تصمیم گیری می شود همانگونه که پیش از درگذشت یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین و در زمان تعیین جانشین برای وی رخ داد و هدف از این اقدامات نیز سرقت گزینه های فلسطینیان است.

وی افزود: کار به جایی رسیده که اسرائیل، آمریکا و کشورهای عربی جانشین عباس را تعیین می‌کنند و آخرین کسی که از این قضیه مطلع می شود، فلسطینیان هستند و این یک نشانه خطرناک است زیرا قضیه دیگر از اختیار فلسطینیان خارج شده است.

بردویل تصریح کرد که جنبش فتح اختیار ریاست تشکیلات خودگردان را به این کشورها سپرده است و حماس و بقیه گروه ها از این بازی خارج هستند اما هیچ قدرتی نمی تواند گزینه های خود را بر ملت فلسطین تحمیل نماید.

برخی رسانه ها از وجود تحرکاتی برای انتخاب معاون عباس خبر دادند و این در حالی است که برخی منابع نیز گزارش دادند که عباس، صائب عریقات را به عنوان دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) انتخاب کرده است تا وی را به عنوان معاون خود تعیین نماید و قرار است این موضوع در کنفرانس سالانه جنبش فتح بررسی‌شود.

پیش از این پایگاه خبری میدل ایست مانیتور به نقل از برخی منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نوشت که این رژیم سعی دارد با نزدیک شدن به عربستان، امارات و مصر، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را کنار گذاشته و راه را برای بازگشت "محمد دحلان" به ریاست سازمان آزادی بخش فلسطین هموار سازد. (جزئیات بیشتر خبر)

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان