تدوین ۱۰۲۰ پروژه سرمایه‌گذاری با اعتبار ۲۳ هزار میلیارد تومان

تدوین 1020 پروژه سرمایه‌گذاری با اعتبار 23 هزار میلیارد تومان

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان میراث فرهنگی از تدوین ۱۰۲۰ پروژه سرمایه‌گذاری با اعتبار ۲۳ هزار میلیارد تومان جهت ارائه به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مسعود سلطانی‌فر در نشست خبری روز خبرنگار با بیان اینکه اولین اقدام در فضای پس از تحریم این است که با ادبیات و گفتمان مشخص با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مواجه شویم و پیشنهادهای خود را شفاف و مکتوب به آنها ارائه دهیم اظهار داشت: در همین راستا یک بسته پیشنهادی سرمایه‌گذاری آماده شده و در حال چاپ است که تا دو هفته آینده به زبان عربی و انگلیسی ترجمه می‌شود.

وی با بیان اینکه محتوای این سرمایه‌گذاری‌ها در هر سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی است، اضافه کرد: این بسته پیشنهادی شامل 1020 پروژه سرمایه‌گذاری با اعتبار 23 هزار میلیارد تومان است که به عنوان جامع‌ترین بسته پیشنهادی سرمایه گذاری در کل کشور آماده ارائه است.

سلطانی‌فر ادامه داد: پس از مشخص‌شدن پروژه‌ها باید برای فراهم‌کردن شرایط مورد نیاز برای اخذ مجوز سرمایه‌گذاری از سیستم اداری کشور اقدامات خود را آغاز می‌کنیم تا سرمایه‌گذاران در پیچ و خم کارهای اداری و بروکراسی گیر نکنند؛ لذا با ستاد جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان‌های کشور که در استانداری‌ها فعال شده است هماهنگ کردیم تا بتوانیم مرتب پیگیری کار سرمایه‌گذاران باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران داخلی از تسهیلات یارانه‌ای صندوق توسعه ملی منتفع می‌شوند و سرمایه‌گذاران خارجی نمی‌توانند از این یارانه استفاده کنند؛ همچنین اگر در پروژه‌ای تقاضای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی با شرایط مساوی داشته باشیمف قطعاً سرمایه‌گذار داخلی انتخاب می‌شود.

سلطانی‌فر با بیان اینکه در سال گذشته در همین ایام، برنامه شش‌ساله کلی، یعنی یک سال از برنامه پنجم و 5 سال از برنامه ششم را تدوین کردیم گفت: با توافق صورت‌گرفته که امیدواریم مراحل نهایی آن هم با موفقیت به پایان برسد، سیاست عمومی دولت، مبناقراردادن اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه در شرایط پس از تحریم، بخش گردشگری به شدت رونق می‌یابد و دروازه‌های جدیدی به روی این بخش باز می‌شود اضافه کرد:شاهد حضور سرمایه‌گذاران و گردشگران زیادی در شرایط جدید خواهیم بود که باید در این زمینه آماده باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه در شرایط جدید نباید فضای رسانه‌ای ناامیدکننده داشته باشیم گفت: دولت در سه روز گذشته مصوبه‌ای داشت که بر مبنای آن، تسهیلات فرودگاهی به 30 روز افزایش یافت که 15 روز هم قابل تمدید است و این قدم جدی برای افزایش ورود گردشگران داخلی است.

سلطانی‌فر با بیان اینکه در این جلسه هیئت دولت همچنین وزارت امور خارجه طی یکسال آینده موظف به فراهم آوردن امکانات سخت‌افزار و نرم‌افزاری برای راه‌اندازی ویزای الکترونیک شد خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات پیش روی سازمان میراث فرهنگی، 4 برابرکردن فضای موزه ملی است، همچنین قرار است امسال 3 موزه تکمیل شود.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم سازمان به منظور حفاظت از سایت‌ها و بناهای تاریخی، فعال‌کردن 17 انجمن میراث فرهنگی در 17 استان است تا بتوانیم در امر حراست از میراث فرهنگی کشورمان، شبکه گسترده‌ای از نیروی انسانی مردمی داشته باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه بیش از 350 بنا با کمک صندوق احیا، مرمت و بازسازی شده‌اند گفت: تا نیمه شهریور ماه بنا داریم 32 بنا را به مزایده بگذاریم.

وی در بخش صنایع دستی نیز با بیان اینکه قتصاد صنایع دستی هنوز فعال نشده است گفت: 2 محور بازگانی و فروش و کیفیت و نوآورری را در دستور کار قرار دادیم و قرار است ظرف یکی‌دو سال آینده، بازارچه‌های دائمی برای هر یک از استان‌های کشور ایجاد کنیم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه با توافق هسته‌ای قرار یست حوزه گردشگری تازه به 12 سال پیش برگردد گفت: این حرف بسیار غلط است  و ما موظفینم برای بعد از تحریم‌ها خود را آماده کنیم. امروز یک گروه هتل‌ساز ترکیه‌ای برای ساخت هتل به ایران می‌آیند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon