ارتقاء فناوری اطلاعات رویکرد برنامه ششم توسعه است


ارتقاء فناوری اطلاعات رویکرد برنامه ششم توسعه است

خبرگزاری تسنیم: پدر IT ایران گفت: در برنامه‌های ۵ گانه توسعه‌ای ایران توجهی به IT نمی‌شد اما در برنامه ششم به این موضع توجه شد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی‌اکبر جلالی ظهر امروز در نخستین همایش آشنایی با نماد الکترونیکی و نقش آن در توسعه کسب و کارهای کوچک اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه کشور جهانی شدن و IT برای نخستین بار پذیرفته شد.

وی  افزود: در برنامه‌های قبلی زبانی در مورد توسعه IT صحبت می‌شد اما در عمل اتفاقی نمی‌افتاد.

پدر IT ایران و مشاور استاندار گلستان تصریح کرد: مشکل اصلی ما پهنای باند و اعتماد است، بچه‌های ما به دلیل عدم اعتماد در شبکه‌های اجتماعی ایرانی نمی‌روند.

به گفته وی، امروز ما اعتماد می‌خواهیم و اعتبار در رده بعدی قرار دارد، اعتماد سازی و جذب جوانان و بچه‌های ایران از هر موضوع دیگری مهم‌تر است.

جلالی تاکید کرد: جهانی شدن با مذاکرات 1+5 پذیرفته شد و مشکلات این بخش حل شد، برنامه ششم نیز بخشی از این مشکلات را حل کرد.

وی گفت: برخی مسائل در استان هست که نمی‌توانیم به راحتی تجارت الکترونیک را راه بیندازیم، در برنامه ششم برای نخستین بار فناوری اطلاعات در 8 محور توسعه کشور قرار گرفته است.

جلالی اظهار کرد: قاره اینترنت به وجود آمده که 5 قاره قبلی را از بین برده و فرهنگ مخصوص خود را دارد و با یک زبان مشترک، آداب و رسوم مخصوص خود، بدون مرز با سایر کشورها به زندگی ما پا گذاشته و در جهانی شدن ما موثر است.

وی افزود: جهانی شدن از قرن 19 آغاز شد و در قرن 21 شدت گرفت که به معنای مزیت رقابتی است و افزایش قدرت انتخاب و فرصت‌های بیشتر برای اشتغال از مزایای آن است.

انتهای پیام/ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon