تحقیقات در حوزه ماهواره ملی و فضا در کشور افزایش می‌یابد


تحقیقات در حوزه ماهواره ملی و فضا در کشور افزایش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تحقیقات در حوزه فضا و ماهواره ملی با تمام توان در کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمود واعظی لحظاتی پیش در بدو ورود به اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت فناوری و اطلاعات در راستای توسعه برنامه‌های تحقیقاتی فضا و ماهواره ملی یک ماه است که به‌صورت همه‌جانبه تلاش خود را آغاز کرده است و در این راستا درصدد هستیم با استفاده از جدیدترین دانش‌ها و فنّاوری‌ها برنامه‌های تحقیقاتی در حوزه فضا و ماهواره را توسعه دهیم.

وی بیان کرد: یکی از سیاست‌های وزارت فناوری و اطلاعات جذب بخش خصوصی برای حمایت مالی و ارائه فنّاوری‌های نوین در حوزه فناوری و اطلاعات است که دولت تدبیر و امید با تمام توان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در تمام حوزه‌ها به‌ویژه حوزه فناوری و اطلاعات استقبال می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: بعد از بیانیه وین برنامه‌های ویژه‌ای توسط وزارت فناوری و اطلاعات تدوین و طراحی‌شده است و این وزارت چه قبل و چه بعد از تحریم برنامه‌های منظم و مشخصی برای توسعه تحقیقات در حوزه فناوری و اطلاعات داشته است.

واعظی ضمن اعلام سلام گرم رئیس‌جمهور و دولتمردان دولت یازدهم به مردم ولایت مدار اردبیل، گفت: در سفر دوروزه در اردبیل علاوه بر دیدار با تجار کشور آذربایجان و ترکیه، از زیرساخت‌های فناوری و اطلاعات استان اردبیل بازدید می‌شود تا کمبودهای این حوزه در اردبیل بررسی و تصمیم‌گیری نهایی برای توسعه این بخش توسط وزارت فناوری و اطلاعات اتخاذ شود.

وی یکی دیگر از برنامه‌های سفر به اردبیل را دیدار با فعالان حوزه فناوری استان عنوان کرد و افزود: امیدواریم با اهتمام ویژه دولت یازدهم زیرساخت‌های حوزه فناوری و اطلاعات در اردبیل فراهم شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon