امام صادق (ع) فرهنگ ناب اهل بیت (ع) را توسعه و گسترش دادند

امام صادق (ع) فرهنگ ناب اهل بیت (ع) را توسعه و گسترش دادند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت:عصر امامت آن بزرگوار مصادف با درگیری میان بنی‌امیه و بنی‌عباس بود که ایشان از این فرصت استفاده فرموده و در نهایت فرهنگ ناب اهل‌بیت (ع) را توسعه و گسترش دادند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی موضوع ذلت و خواری از دیدگاه اسلام را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: دین اسلام اجازه نمی‌دهد پیروان او کاری انجام بدهند که سبب خواری و ذلت آنان شده و حتی از مصاحبت و همنشینی با انسان‌های ذلیل بر حذر داشته است.

امام جمعه خوی تصریح کرد: بحث دنیا دوستی، آلودگی به معصیت و گناه، توهین به مردم و تحقیر آنان، ظلم و ستم به دیگران،آلودگی به مادیات و ذخارف دنیا و فراموش کردن وظایف و تکالیف دینی از عوامل ذلت و خواری است.

وی با تسلیت 25 شوال روز شهادت رئیس مذهب شیعه،حضرت امام صادق(ع) گفت: عصر امامت آن بزرگوار مصادف با درگیری میان بنی‌امیه و بنی‌عباس بود که ایشان از این فرصت استفاده فرموده و در نهایت فرهنگ ناب اهل‌بیت (ع) را توسعه و گسترش داده و بر شبهات مطرح شده در مباحث کلامی و فقهی پاسخ دادند.

شکوری اظهار داشت: ایشان با دانشمندان ادیان و مذاهب به مناظره پرداخته و ویژگیها و خصوصیات شیعیان و پیروان واقعی اهل‌بیت(ع) را پارسایی،سخت‌کوشی،وفاداری،امانت‌داری، زهد،عبادت، به جا آوردن نمازهای واجب و نافله‌ها، پرداخت زکات اموال، بجا آوردن حج، شب زنده‌داری و اجتناب از حرام‌ها عنوان کرد.

خطیب جمعه خوی با تسلیت سالگرد شهادت 9 دیپلمات و یک خبرنگار جمهوری اسلامی ایران توسط طالبان در سال 77 گفت: این اقدام جنایتکارانه اوج کینه و دشمنی وهابیان از شیعه را به نمایش گذاشت.

وی گفت: اکنون وهابیان تکفیری و ضد اسلام در قالب هزاران سایت،شبکه‌های ماهواره‌ای،تدوین کتاب و تهیه مقاله در سطح جهان علیه شیعه و سایر پیروان مذاهب اسلامی فعالیت کرده و مسلمان‌کشی از جمله فعالیت‌های روزمره آنان در کشورهای اسلامی است.

وی با تبریک 16 مرداد روز تأسیس نهاد جهاد دانشگاهی گفت: بی‌تردید پیوند دو عنصر جهاد و دانشگاه و اصلاح اوضاع علمی کشور از جمله رسالت‌های جهاد دانشگاهی در سطح کشور است.

شکوری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ادوار مختلف اظهار داشت: حفظ روحیه انقلابی و جهادی، هدایت قشر جوان و دانشجوی کشور و پرهیز از سیاست‌زدگی از جمله مطالبات رهبری از نهاد جهاد دانشگاهی است.

امام جمعه خوی با محکوم کردن جنایت صهیونیست‌های کوردل در آتش سوزاندن کودک معصوم و مظلوم فلسطینی اظهار داشت: این عمل بقدری دور از انسانیت بود که تقریبا تمامی جهانیان آن را محکوم کردند.

وی گفت: بیشتر این جنایتکاران وحشی اخراجی‌های کشورهای غربی و اروپایی همانند انگلستان،فرانسه،بلژیک،ایتالیا،آلمان،هلند،اتریش و مجارستان هستند که به دلیل جنایاتشان در طول ادوار مختلف از آن کشورها اخراج و در فلسطین بر مسلمانان مسلط ساختند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon