آیت‌الله عاملی:اساسی‌ترین وظیفه خبرنگاران مطالبه و پیگیری حقوق مردم است


آیت‌الله عاملی:اساسی‌ترین وظیفه خبرنگاران مطالبه و پیگیری حقوق مردم است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه اردبیل گفت: یکی از مهم‌ترین وظیفه مطبوعات این است که مشکلات مردم را پیگیری کرده و حقوق مردم را از مسئولان مطالبه کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که به همت موسسه فرهنگی طلایه‌داران نورعلوی وبسیج رسانه استان برگزار شد، اظهار داشت: کار خبرنگاری یک حرفه ارزشمندی است که در حال حاضر تمامی دنیا بر مبنای اطلاعات و داده‌ها تنظیم می‌شود که ضرورت دارد افکار و اندیشه‌ها به درستی به مردم منتقل شود.

وی گفت:‌ هر گونه تحول و پیشرفت در یک جامعه به شناخت واقعیت بستگی دارد که باید در انتقال واقعیت خبرنگاران و اصحاب رسانه تمام تلاش خود را به کار گیرند تا اخبار و رویدادها به درستی انعکاس پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: مطبوعات می‌توانند به خوبی در جامعه صیانت را پابرجا کنند که اگر یک جامعه دارای قلم‌های انتقادی و پرسش‌گر نباشد قطعا یک نظام قانون‌مند و پاسخ‌گو را نمی‌توانیم ببینیم و این در حالی است که بسیاری از مشکلات جامعه به وسیله مطبوعات و قلم‌های انتقاد‌گر برطرف می‌شود.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: مطبوعات می‌توانند با بیان حقیقت افکارعمومی جامعه را برای برطرف کردن یک مشکل بسیج کنند که برای مثال مطبوعات و خبرگزاری‌ها می‌توانند در موضوع تغییر غیر مجاز کاربری اراضی کشاورزی با قلم انتقادی خود این موضوع و دادن پروانه‌های غیرمجاز را بررسی کرده و در راستای حفظ این منابع تلاش داشته باشند.

وی بیان کرد:‌ خبرنگاران باید در صحت خبری که منعکس می‌کنند به طور کامل یقین داشته باشند و نیز در بیان خبر امانت‌داری را به طور کامل مورد رعایت کنند که یکی از مهم‌ترین وظیفه مطبوعات این است که مشکلات مردم را پیگیری کرده و حقوق مردم را از مسئولان مطالبه کنند که در این صورت نقش مطبوعات به طور دقیق احیاء می‌شود.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که در انتخابات پیش روی مجلس خبرنگاران نباید دنبال مسائل جناحی و سیاسی باشند، ‌تصریح کرد:‌ یکی از اصلی‌ترین حقوق مردم این است که در مراکز تصمیم‌گیری کشور نمایندگان شایسته ای داشته باشند که نقش مطبوعات و اصحاب رسانه در بیان واقعیت‌ها می‌تواند بسیار موثر باشد.

آیت‌الله عاملی افزود: یک خبرنگار واقعی باید از رفاه‌طلبی دوری کرده و در بیان حقیقت‌ها و روشنگری به طور کامل فعال باشد و این صحیح نیست که فرآیند کپی و پیست برای خبرگزاری‌ها به یک روش تبدیل شود بلکه باید رسانه به دنبال بیان مشکلات و دغدغه‌های مردم بوده و آن‌ها را پیگیری کنند.

وی گفت: در حال حاضر 160 شبکه فارسی زبان بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا ساماندهی شده است که رسانه‌های داخلی نیز باید با دقت اخبار این رسانه ها را بررسی کرده و در بیان حقیقت‌ها به مردم دقت لازم را داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار داشت: خبرنگاران باید در کار خود تخصص داشته و در به کارگیری کلمات در خبر خود نهایت دقت را داشته باشند چرا که کلمات انتخاب شده دارای بار معنوی و حقوقی است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon