برانکو: علاقه‌ای ندارم کنار زمین به داور اعتراض کنم

برانکو: علاقه‌ای ندارم کنار زمین به داور اعتراض کنم

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اخلاقم طوری است که زیاد با داورها صحبت نمی‌کنم و هیچ علاقه‌ای هم به این کار ندارم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، برانکو ایوانکوویچ در نشست مطبوعاتی که پیش از تمرین امروز پرسپولیس در ورزشگاه درفشی‌فر برگزار شد، ابتدا روز خبرنگار و روز جهانی اهدای خون را تبریک گفت و در خصوص دیدار هفته دوم تیم‌های پرسپولیس و استقلال خوزستان اظهار داشت: واقعیت این است که ما بازی را به حریف واگذار کردیم و البته می‌دانستیم قرار است در چه شرایط جوی و آب و هوایی به زمین برویم و چه حریفی هم منتظر ما است. موفق نشدیم مقابل استقلال خوزستان نتیجه مثبت بگیریم و دلیل این مسئله را هم در رختکن و در جمع خصوصی‌مان مطرح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در دو بازی گذشته حریفان‌مان یک موقعیت بیشتر روی دروازه ما ایجاد نکردند اما در مجموع 4 گل به ما زدند به خاطر همین باید در راستای اصلاح اشتباهات‌مان در بازی‌های بعدی قدم برداریم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چرا مقابل استقلال خوزستان از محسن بنگر، علی علی‌پور و میلاد کمندانی در ترکیب اصلی استفاده نکرده خاطرنشان کرد: دلیل بازی نکردن بنگر کاملا نظر شخصی خودم بود. ضمن اینکه علی‌پور و کمندانی هم دو بازیکن جوانی هستند که در بازی اول عالی بازی کردند اما طارمی و عالیشاه در طول هفته و در تمرینات خودشان را به من تحمیل کردند و نسبت به علی‌پور و کمندانی ارجحیت داشتند. ضمن اینکه طارمی و عالیشاه در بازی اول فقط به خاطر محرومیت برای پرسپولیس بازی نکردند و منطق می‌گوید بازیکنی که محرومیتش تمام می‌شود باید در ترکیب قرار بگیرد.

برانکو افزود: طبیعی است که روی علیپور و کمندانی برای اضافه شدن به ترکیب تیم در جریان بازی حساب کرده بودیم چون آنها می‌توانستند بعد از آمدن به زمین انرژی مضاعفی به تیم تزریق کنند همانطور که دیدید مهدی طارمی توانست در بین 5 بازیکن حریف برای ما گل بزند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مانند برخی مربیان شاغل در لیگ ایران کنار زمین فریاد نمی‌زند و با داور بحث نمی‌کند، گفت: کلا اخلاقم طوری است که زیاد با داورها صحبت نمی‌کنم و هیچ علاقه‌ای هم به این کار ندارم. سعی می‌کنم تمرکزم روی بازی باشد حالا اگر من کنار زمین شلوغ‌بازی کنم شما خوشحال می‌شوید؟

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: مسلما داوران ممکن است اشتباه کنند و این مسئله جزیی از روند کارشان است، هنگامی هم که اشتباه می‌کنند دیگر نمی‌شود کاری کرد در ضمن وقتی سروصدای تماشاگران زیاد است و مشغول تشویق کردن هستند به سختی صدای من به بازیکنان می‌رسد، به خاطر همین سعی می‌کنم نکات فنی را به نزدیکترین بازیکنم به نیمکت بگویم.

برانکو ادامه داد: مسئله بعدی این است که اگر من به عنوان سرمربی بخواهم در کنار زمین فریاد بزنم تمرکز بازیکنم در زمین پرت می‌شود و ممکن است کار را بدتر کند. به خاطر همین سعی می‌کنم کنار زمین با بازیکنان صحبت نکنم و در بین دو نیمه هم خیلی کوتاه در حد 2-3 مطلب با بازیکنان حرف می‌زنم.

وی یادآور شد: منش و رفتار من این است که دوست ندارم علیه خودم اقدامی کنم چون برای کار خودم و دیگران مثل داور احترام قائلم. البته می‌گویم باز هم قبول دارم که ممکن است داور اشتباه کند مثل همین بازی با استقلال خوزستان که به اشتباه هادی نوروزی را اخراج کرد و به بازیکن حریف کارت قرمز نشان نداد.

سرمربی تیم فوتبال در واکنش به اینکه شنیده می‌شود به خاطر اینکه او نقشی در جذب مسلمان و حیدریه نداشته به خاطر همین علاقه‌ای به بازی دادن به این بازیکنان ندارد، اظهار داشت: مطمئن باشید بازیکنی که الان در تیم پرسپولیس است بازیکنی است که به آن احتیاج داشتیم و از آن استفاده می‌کنیم. امروز یک نفر در مورد عدم حضور ضرغام اسماعیل از من پرسید که باید بگویم این بازیکن خودش نخواست به پرسپولیس بیاید حالا من چه کار کنم؟ وقتی او با تیم پلیس عراق قرارداد داشته من باید چه کار کنم؟

برانکو گفت: یکسری از بازیکنان هم بود که ما به جذب آنها علاقه داشتیم اما از تیم‌های دیگر پیشنهاد داشتند و به پرسپولیس نیامدند حالا من سوالم اینجاست که اصلا این شایعات از کجا نشأت می‌گیرد، اگر حیدریه یا مسلمان برای پرسپولیس بازی نمی‌کنند به خاطر این است که آنها کمتر از 10 روز مانده به لیگ به تیم اضافه شدند.

وی اضافه کرد: یکسری از بازیکنان هم بود که ما به جذب آنها علاقه داشتیم اما از تیم‌های دیگر پیشنهاد داشتند و به پرسپولیس نیامدند حالا من سوالم اینجاست که اصلا این شایعات از کجا نشأت می‌گیرد، اگر حیدریه و یا مسلمان برای پرسپولیس بازی نمی‌کنند به خاطر این است که آنها کمتر از 10 روز مانده به لیگ به تیم اضافه شده‌اند.

برنکو در واکنش به صحبت یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه با این شرایط چرا لوکا ماریچ که همزمان با حیدریه به پرسپولیس آمده در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اصلا این مسئله صحت ندارد چون ماریچ خیلی زودتر از حیدریه به پرسپولیس آمد. من متعجبم چون شما خبرنگار هستید و باید اطلاعاتتان قوی باشد و نمی‌دانم بر چه اساسی این شایعات را قبول می‌کنید.

سرمربی پرسپولیس در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که آیا واقعا فیکس بازی کردن مهدی طارمی در بازی با استقلال خوزستان به خاطر اتفاقاتی بود که در یک برنامه زنده تلویزیونی و توسط مجری آن برنامه رخ داد، عنوان کرد: واقعا شوخی هم نمی‌شود کرد. شما فکر می‌کنید طارمی که عضو تیم ملی است را چطور باید بیرون بگذارم؟ او بهترین گلزن نیم‌فصل دوم بوده و الان هم که گل زده هرچند علی‌پور نیز همین شرایط را داشته و برای پرسپولیس گلزنی کرده، من هم به این بازیکن در بازی اول میدان دادم.

برانکو درباره اشتباهات فردی زیاد بازیکنان پرسپولیس و تاثیر آن روی نتیجه‌گیری سرخپوشان گفت: طبیعی است که اشتباهات فردی ممکن است برای هر کسی پیش بیاید و در بازی با استقلال خوزستان هم این اشتباهات خیلی زود باعث شد تا تیم مامجازات شود. سعی می‌کنیم با تمریناتی که انجام می‌دهیم، اشتباهات فردی را به حداقل برسانیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود پرسپولیس برای بازی با استقلال خوزستان یک روز زودتر به اهواز سفر می‌کرد و یک جلسه تمرینی در این شهر برگزار می‌کرد، گفت: وقتی بازی در دمای بالای 50 درجه برگزار می‌شود و از آن طرف طوفان شن به راه می‌افتد معلوم است چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. در این شرایط حتی اگر یک نفر بخواهد راه برود دچار مشکل می‌شود و همه می‌دانند این وضعیت برای سلامتی بازیکنان مضر است.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: پیش از این تجربه بازی در چنین شرایطی را داشتم و می‌دانستم آب و هوای اهواز باعث خستگی بازیکنان می‌شود. من موافق این مسئله نیستم که بازیکنانم از همان ابتدای بازی انرژی نداشتند بلکه در نیمه اول همه چیز مساوی بود و تیم حریف حتی کوچکترین برتری نسبت به ما نداشت و یک ضربه سر هم بالاتر از ما نزد.

برانکو افزود: ما نیمه دوم را بد شروع کردیم و خیلی بدتر از آن چیزی که توافق کرده بودیم اما باز هم با این شرایط کاملا روی دروازه حریف بودیم و در این شرایط تیمی که حمله می‌کند دو برابر تیمی که مشغول دفاع کردن است انرژی مصرف می‌کند اما باز هم توانستیم با یک بازیکن کمتر و در آن آب و هوا یک گل به حریف بزنیم.

وی در خصوص اینکه آیا بهتر نبود ساعت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان کمی عقب‌تر می‌افتاد، گفت: من شخصی نیستم که بخواهم در این مورد تصمیم‌گیری کنم چون افرادی وجود دارند که اطلاعات دقیقی از شرایط آب و هوایی شهرها دارند اما به نظرم می‌شد مثلا بازی را ساعت 21 برگزار کرد چون شرایط کمی متفاوت‌تر می‌شد البته افرادی که لیگ را هدایت می‌کنند باید در این مورد صحبت کنند.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا ترکیب اصلی این تیم مقابل استقلال خوزستان و همچنین تعویض‌هایی که در این بازی انجام داده راضی است یا خیر، خاطرنشان کرد: قطعا می‌دانستم که ترکیبی که در زمین می‌گذارم بهترین جواب را می‌دهد اما نتیجه آنطور که می‌خواستیم نشد، من از ترکیب تیمم و همچنین تعویض‌هایم راضی هستم چون می‌دانستم شرایط آب و هوایی روی تیمم تاثیر می‌گذارد. مطمئن بودم نبود بازیکنی مانند کفشگری هم روی کار ما اثرگذار است چون او بازیکنی است که انرژی زیادی دارد اما ما به جای کفشگری خالقی‌فر را در زمین گذاشتیم چون هنوز امکان استفاده از نوراللهی را نداریم حتی می‌خواستم به انصاری هم بازی بدهم اما نشد.

برانکو ادامه داد: من حتی در خصوص علی‌پور و کمندانی هم پیش‌بینی کرده بودم که چه زمانی به زمین بیایند تا به تیم انرژی تزریق کنند.

وی در خصوص علت تغییر در پست دفاع میانی پرسپولیس در دو بازی گذشته سرخپوشان گفت: اتفاق خاصی نیفتاده و ما در این دو بازی فقط یکی از مدافعان را عوض کردیم.

سرمربی پرسپولیس در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چرا به نظر او مرخصی‌ها و غیبت‌های کی‌روش زیاد شده و چرا سرمربی تیم ملی برخلاف حضور زمان حضور برانکو در این تیم علاقه به ماندن در ایران ندارد، گفت: من نمی‌توانم در این مورد نظری بدهم چون این مسئله‌ای بین کی‌روش و فدراسیون است باید ببینیم آنها چطور با هم توافق کردند اما از تجربه‌ای که در تیم‌های ملی دیگر دارم می‌دانم معمولا مربیان تیم‌های ملی با فدراسیون توافق می‌کنند ضمن اینکه کی‌روش پنجمین سال حضورش در ایران را تجربه می‌کند و حتما از حضور در ایران راضی بوده که این همه سال در این کشور باقی مانده است.

برانکو در واکنش به سوال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه به مربی پروازی اعتقاد دارد، تاکید کرد: این مسئله‌ای نیست که من بخواهم در مورد آن حرفی بزنم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon