سهمیه استخدامی خانواده‌های شاهد و ایثارگر کرمانشاه تا پایان سال تکمیل شود

سهمیه استخدامی خانواده‌های شاهد و ایثارگر کرمانشاه تا پایان سال تکمیل شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای مشورتی ایثارگران استانداری کرمانشاه گفت: اختصاص ۲۵درصد از سهمیه استخدامی دستگاه‌های اجرایی به فهرست بنیاد شهید تا پایان امسال باید تکمیل شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، یونس مرادی در شورای هماهنگی ایثارگران استانداری که امروز در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به هزینه‌های درمانی جانبازان قطع عضو، اظهار داشت: در حال حاضر از سوی امور ایثارگران خدمات درجه دو و سه به جانبازان ارائه می‌شود که براساس قانون پنجم توسعه پرداخت تمامی هزینه‌های درمانی در خدمات درجه یک باید پرداخت شود.

وی به کثرت فرزندان ایثارگر و شاهد غیرشاغل در استان کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: براساس برنامه پنجم توسعه تمامی دستگاه‌های اجرای موظف هستند که حداقل 25 درصد از سهمیه استخدامی خود را از فهرست بنیاد شهید تکمیل کنند و براین اساس باید با اتمام برنامه پنجم توسعه در پایان سال 94 ظرفیت 25 درصد تکمیل و موانع اجرایی رفع شود.

مرادی با اشاره به عدم اجرای قانون سهمیه 25 درصدی اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر، عنوان کرد: براساس مواد 30 و 31 قانون جامع خدمات‌رسانی ایثارگران باید از طریق وزارت رفاه و سایر دستگاه‌ها با اعمال مشوق‌های پیش‌بینی شده برای اجرای قانون 25 درصد اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر در بخش خصوصی اقدام شود.

وی با بیان اینکه 25 درصد فوق‌العاده ایثارگری کارکنان شاهد و ایثارگر در دستگاه‌های دولتی براساس قانون جامع خدمات‌رسانی ایثارگران در برخی از دستگاه‌ها و سازمان‌ها اجرا نمی‌شود، افزود: دلیل عدم اجرای این رویه را فقدان آیین نامه یا بودجه و امکانات اعلام کرده‌اند و تاخیر اجرای این قانون از سال 91 تاکنون جایز نیست.

مرادی با اشاره به اینکه سن بالای والدین شاهد و ایثارگر و جانبازان بیش از 70 درصد سبب تشدید ضایعات می‌شود، گفت: با این شرایط هزینه‌های درمان در محل سکونت، هزینه‌های نگهداری و اعزام به مراکز درمانی نیازمند توجه ویژه‌ای است تا خدمات ارائه شده متناسب با شرایط این افراد باشد.

وی با بیان اینکه براساس قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران شرکت‌های دولتی و خصوصی هواپیمایی، راه‌آهن و کشتیرانی با ارائه کارت ایثارگری یا معرفی بنیاد شهید مکلف به اعمال 50 درصد تخفیف بلیت هستند، افزود: این بخش تنها در بخش هواپیمایی ایران ایر و آسمان انجام می‌شود که اجرای آن در بخش خصوصی نیازمند پیگیری است.

مرادی با اشاره به اینکه در راستای تکریم خانواده‌های شاهد و ایثارگر در تعطیلات نوروز و تابستان مطابق برنامه فرهنگیان برای رفاه این افراد نیز تدابیری اندیشیده شود، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی براساس قانون باید 20‌درصد از اعتبارات فرهنگی خود را صرف فعالیت‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کنند و نحوه این هزینه باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

انتهای پیام / ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon