انتقال بیش از یک میلیارد لیتر نفت خام توسط خطوط لوله منطقه مرکزی


انتقال بیش از یک میلیارد لیتر نفت خام توسط خطوط لوله منطقه مرکزی

خبرگزاری تسنیم: مدیرخطوط و مخابرات نفت منطقه مرکزی گفت: در ۴ ماهه نخست امسال یک‌میلیارد و ۲۳۰ میلیون لیتر فرآوده‌های نفتی توسط خطوط لوله و مخابرات منطقه مرکزی جابه‌جا شده است.

  به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدحمید حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه شرکت خطوط لوله و عمده فعالیت این شرکت اظهار داشت: این منطقه در میان دیگر مناطق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به لحاظ موقعیت دریافت و انتقال، شاهراه مهمی محسوب می‌شود و همه خطوط نفت خام و فرآورده‌هایی که از جنوب کشور به محدوده آن وارد می‌شوند به سمت شمال ادامه مسیر می‌دهند.

مدیرخطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی تصریح کرد: این منطقه شاهراه تبادل اطلاعات با شرکت پالایش و پخش و پشتیبان این شرکت در بحث ارتباطاط بوده و از این نظر از موقیعتی ویژه در میان دیگر مناطق خطوط لوله و مخابرات نفت دارد.

حسینی با اشاره به ارتباط مناطق 12 گانه خطوط لوله و مخابرات گفت: شرکت خطوط لوله شامل 12 منطقه می‌شود که انتقال و جابه‌جایی نفت خام و فرآورده‌های نفتی را از جنوب به شمال کشور از طریق این خطوط انجام می‌شود که از مسیرهایی ویژه‌ای این خطوط عبور می‌کنند و مسیر عبور این خطوط به گونه‌ای است که همگی از شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه مرکزی عبور می‌کنند.

وی افزود: فرآیند انتقال، دریافت و ارسال نفت خام و فراورده‌های نفتی با بهره‌گیری از یک‌هزار و 700 کیلومتر خط لوله در قطرهای مختلف و 3 مرکز انتقال نفت صورت می‌گیرد و نفت خام و فراآورده‌های نفتی با خطوط لوله ٨، ١ ، ١٢، ١٦، ١٨، ٢٤ و ٢٦ اینچ از جنوب کشور و از طریق بخش انتهای استان‌های لرستان و اصفهان وارد استان مرکزی می‌شود.

مدیرخطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی تصریح کرد: منطقه مرکزی این شرکت گستره عملیاتی5 استان لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان و قم را در برمی‌گیرد.

حسینی با اشاره به مراکز نفتی این شرکت گفت: عملیات بهره‌برداری در این منطقه توسط 4 مرکز انتقال نفت، 3 ایستگاه فشارشکن و 3 پایانه نفتی انجــام می شود و مراکز انتقال نفت وظیفه پمپاژ نفت خام و فرآورده‌های نفتی- فشار شکن‌ها امر تقلیل فشار و پایانه‌ها نیز وظیفه دریافت مواد نفتی از خطوط لوله را بر عهده دارند.

مدیرخطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی تصریح کرد: در بحث خطوط مخابراتی نیز باید گفت که اهمیت ارتباطات در بخش‌های مختلف صنایع بر هیچ‌کس پوشیده نیست و شرکت‌خطوط مخابرات منطقه مرکزی با 23 ایستگاه مخابراتی به عنوان منطقه معین شرکت فعالیت می‌کند و در این راستا 330 کیلومتر مسیر فیبرنوری، فرایند ایجاد ارتباطی مستمر و بی‌وقفه را در کنار سایر فعالیت‌های این منطقه انجام می‌دهد.

وی افزود: واحدهای فنی و تعمیراتی با تلاشی بی‌وقفه، پشتیبانی و حمایت تمام مراکز نفتی ابن منطقه را بر عهده دارند چراکه نگهداری و تعمیرات دستگاه‌ها، نگهداری و تعمیر مسیرهای دسترسی، نگهداری‌و تعمیر ماشین‌های ادوار، تامین امنیت منطقه و مسیرهای عبور توسط نیروهای عملیات انجام شده که مهم‌ترین اقدامات محسوب می‌شود.

حسینی با اشاره به تعویض و جابه‌جایی خطوط ظهیرآباد شهر آستانه گفت: 3 هزار و 300 متر از خطوط این منطقه در حال تعویض و جابه‌جایی است تا ایمنی خطوط افزایش یابد و این خطوط از حوزه روستایی خارج و چالش‌هایی را که ممکن است بعدها به وجود آورند را مرتفع می‌سازد.

مدیرخطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی تصریح کرد: فعالیت‌های مختلفی در بحث نگهداری و تعمیر خطوط انجام شده و در مواقع نیاز اقدام به تعویض خطوط یا تغییر پوشش خطوط به منظور افزایش عمر خطوط می‌کنیم که در این راستا پوشش در برخی از خطوط انجام شده که این تغییر پوشش‌ها به خطوط ا0، 16اینچ انجام شده است.

وی افزود: تعمیر الکترو پمپ‌ها و شیرآلات با استفاده از ظرفیت کارگاه‌های داخل انجام می‌شود و خوشبختانه در این امر به خدکفایی رسیده‌ایم همچنین در تعمیر توربین‌های اساسی این شرکت از صفر تا 100 کار بر عهده شرکت بوده و نیز پروژه plc از مهم‌ترین پروژه‌های تعمیرات بوده که در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم آن را انجام دهیم.

حسینی با اشاره به افزایش ضریب انتقال و جابه‌جایی 70درصدی از پالایشگاه نفت شازند گفت: 3 دستگاه الکتروپمپ به این منظور نصب شده تا محصولات و فراورده‌های نفتی را جا به جا کند.

مدیرخطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی تصریح کرد: در بحث فرهنگی نیز این شرکت اقدامات ارزنده‌ای را انجام داده که شامل میزبانی بیستمین دوره مسابقات کارکنان این شرکت در مرحله نیمه نهائی بوده، کسب مقامات برتر در بیستمین دوره مسابقات قرآن در مرحله نهائی، برگزاری 14 هزار ساعت آموزش قرآنی برای کارکنان و بازدید یک‌هزار دانش‌آموز استان از مرکز انتقال"بهرامیان" و آشنایی هر چه بیشتر جوانان با حوزه و وظایف خطوط لوله و مخابرات به منظور ارتقاء ایمنی در میان خانواده‌ها از فعالیتهای فرهنگی این شرکت است.

وی افزود: در 4 ماهه نخست امسال یک‌میلیارد و 230 میلیون لیتر از خطوط انتقال و جابه‌جایی نفت و فراوده‌های نفتی انجام شده همچنین روزانه به طور میانگین 700 هزار بشکه نفت خام از طریق خطوط لوله نفت از خطوط این شرکت جابه‌جا می‌شود.

حسینی‌با اشاره به میزان دریافت فراورده‌های نفتی از پالایشگاه حضرت امام‌خمینی(ره) گفت: 605 میلیون لیتر فراوده‌های دریافتی از پالایشگاه حضرت امام‌خمینی(ره) به عنوان عمده فعالیت این شرکت است که بیش از 80 درصد جابه‌جایی این پالایشگاه از طریق این خطوط انجام می‌شود.

مدیرخطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی تصریح کرد: بیش از 300 میلیون لیتر حجم فراوده‌های است که به 4 استان دیگر این شرکت تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon