شهرستان سنقر و کلیایی ظرفیت افزایش ۲ برابری تولید فرش را دارد

شهرستان سنقر و کلیایی ظرفیت افزایش 2 برابری تولید فرش را دارد

خبرگزاری تسنیم: مدیر اداره فرش صنعت، معدن و تجارت سنقر و کلیایی گفت: با توجه به ظرفیت مناسب تولید فرش شهرستان سنقر و کلیایی ظرفیت تولید فرش در این شهرستان تا دو برابر تولید فعلی وجود دارد.

جعفر صیفوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنقر و کلیایی، اظهار داشت: در چهار ماهه نخست امسال دو هزار متر مربع فرش توسط فعالان فرش شهرستان بافته شد که با فراهم بودن بستر مناسب قابلیت تولید فرش تا دو برابر تولید فعلی وجود دارد.

مدیر اداره فرش صنعت، معدن و تجارت سنقر و کلیایی با اشاره به اینکه در حال حاضر 12 کارگاه تولید فرش فعال در سطح شهرستان وجود دارد، افزود: از تعداد مذکور دو کارگاه تولید تابلو فرش، یک کارگاه تولید گبه و مابقی فرش سنتی را تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهرستان سنقر و کلیایی در تولید فرش دارای برند است، عنوان کرد: 12 کارگاه غیر متمرکز فعال تولید فرش شهرستان سنقر و کلیایی در داخل و اطراف شهر قرار دارند که بیشترین فرش سنتی خود را با طرح حسین آباد و گل سرخ روانه بازار می‌کنند.

صیفوری از فعالیت سه هزار بافنده فرش در شهرستان سنقر و کلیایی خبر داد و بیان کرد: بافندگان فرش در نیمه نخست سال به دلیل شروع کار در بخش کشاورزی تعداد آن‌ها به 500 نفر کاهش می‌یابد.

مدیر اداره فرش صنعت، معدن و تجارت سنقر و کلیایی پیرامون مشکلات بافندگان فرش گفت: به  طور عمده بافندگان فرش این شهرستان با کمبود نقدینگی مواجه هستند که با پرداخت تسهیلات 50 تا 100 میلیون ریالی مشکل نقدینگی آن‌ها رفع می‌شود.

انتهای پیام /  ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon