آخرین جزئیات از شناسایی هویت ۱۷۵ شهید غواص و خط شکن

آخرین جزئیات از شناسایی هویت 175 شهید غواص و خط شکن

خبرگزاری تسنیم:خبر شناسایی پیکرهای ده ها تن از ۵۰ شهید غواص وخط شکنی که هویتشان احراز شده تا کنون توسط مسئولین استانی به خانواده‌هایشان اعلام شده وپیکرهای مطهر طی مراسم‌های باشکوهی برای انجام مراسم وداع، تشییع و تدفین به زادگاه خود منتقل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، 28 اردیبهشت ماه بود که خبری مبنی بر کشف پیکر 175 شهید غواص و خط شکن با دستان بسته منتشر شد. در واقع پیکر 175 شهید از مجموع 270 شهید تازه تفحص شده که در آخرین مرحله تبادل شهدا از مرز شلمچه وارد کشور شدند، جمعی از غواصان و خط شکنان شهید عملیات کربلای 4 بودند. بعد از گذشت تشییع باشکوه و 5ساعته این شهدای والامقام در 26 خرداد ماه، از یک ماه پیش تا کنون مراحل شناسایی هویت آنان در حال انجام است.

سرهنگ ابراهیم رنگین، مسئول معراج شهدای مرکز از شناسایی 50 شهید از 175 شهید خط شکن و غواص خبر داد و گفت: پس از انجام اقدامات کارشناسی تا کنون موفق به شناسایی بالغ بر 50 شهید از شهدای خط شکن و غواص از جمع 175 شهید گشته‌ایم. امید است با ادامه تلاش‌ها بتوانیم تعداد بیشتری از این شهدای عزیز را شناسایی و تحویل خانواده‌ چشم انتظارشان بدهیم.

بنا بر گفته رئیس معراج شهدای مرکز با توجه به اینکه هنوز به خانواده‌های معظم شهدا شناسایی شده اطلاع رسانی کامل صورت نپذیرفته، امکان انتشار همه اسامی شهدا نیست. لذا به محض اطلاع رسانی به خانواده‌ها اسامی شهدا شناسایی شده از طریق مبادی ذی ربط در استان‌ها  اعلام خواهد شد.

پیکر این شهدا غواصان و خط‌شکنانی مربوط به 4 یگان: 25 کربلا، 41 ثارالله(ع)، 14 امام حسین(ع) و 7 ولی‌عصر(عج) بوده‌اند که در استان‌های خوزستان، مازندران، اصفهان، البرز و کرمان تشییع و تدفین می‌شود.

به گزارش تسنیم خبر شناسایی پیکرهای ده ها تن از این 50 شهید غواص و خط شکنی که هویتشان احراز شده تا کنون توسط مسئولین استانی به خانواده‌هایشان اعلام شده و پیکرهای مطهر طی مراسم‌های باشکوهی برای انجام مراسم وداع، تشییع و تدفین به زادگاه خود در شهرستان‌های مختلف فرستاده شده‌اند.

شهید سید جلیل میری ورکی خط‌شکن این عملیات اولین شهیدی بود که به‌واسطه مدارک کامل شناسایی هویتش احراز و اعلام شد. شهید سید جلیل میری ورکی فرزند سید قاسم یکی از خط‌شکنان عملیات کربلای 4 بود که در منطقه ام‌الرصاص به شهادت رسیده است. او متولد ششم فروردین ماه سال 1338 از شهرستان تنکابن در استان مازندران است. او اعزامی لشکر 25 کربلا بود که در جبهه به‌عنوان یک تک‌تیرانداز فعال بود و به‌عنوان خط‌شکن کربلای 4 در این عملیات به شهادت رسید. پیکر مطهر او در اواخر ماه مبارک رمضان در استان البرز که محل سکونت خانواده او می‌باشد، تشییع شد.

پیکر مطهر سایر شهدای شناسایی شده در کنار شهدای شناسایی شده عملیات‌های مختلف جنگ تحمیلی و شهدای گمنام امروز 20 مرداد ماه94 همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در استان‌ها تشییع خواهند شد و بعد از برگزاری تشییع سراسری هر کدام برای انجام مراسم تدفین آماده خواهند شد. آخرین جزئیات از مشخصات شهدای غواص و خط شکن کربلای 4 که هویت آن‌ها تاکنون شناسایی شده‌اند در ادامه می‌آید:

استان مازندران

طبق اطلاع کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکر طیبه و نورانی 7 شهید خط شکن و غواص دوران دفاع مقدس استان مازندران شناسایی شد. این شهدای گرانقدر متعلق به استان مازندران هستند که از طریق کارت هویت و پلاک، شناسایی شدند. اسامی و مشخصات این شهدا به شرح زیر است:

«شهید حسینعلی بالوئی»، فرزند اصغر، متولد 1349 ، اعزامی از استان مازندران که در عملیات کربلای4 و در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسیدند.

«شهید سیدرضا میر فاضلی هچرود»، فرزند سیدعلی، متولد 1343 ، اعزامی از استان مازندران که در عملیات کربلای4 و در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسیدند.

«شهید سید حسن فاطمی»، فرزند سید اصغر، متولد 1347 ، اعزامی از استان مازندران که در عملیات کربلای4 و در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسیدند.

«شهید غلامرضا اسدی»، فرزند حیدر، متولد 1349 ، اعزامی از استان مازندران که در عملیات کربلای4 و در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسیدند.

«شهید محمد صادق معلمی»، فرزند کریم، متولد 1347 ، اعزامی از استان مازندران که در عملیات کربلای4 و در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسیدند.

«شهید مسلم رسولی کناری»، فرزند حسین، متولد 1346 ، اعزامی از استان مازندران که در عملیات کربلای4 و در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسیدند.

«شهید منصورمهدوی نیاکی»، فرزند احمد، متولد 1346 ، اعزامی از استان مازندران که در عملیات کربلای4 و در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسیدند.

استان کرمان

طبق اعلام روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، پیکر طیبه و نورانی 10 شهید دوران دفاع مقدس استان کرمان شناسایی شد. این شهدا نیز از طریق کارت هویت و پلاک شناسایی شدند. مشخصات این شهدا به‌شرح زیر است:

«شهید محمد شیخ شعاعی»، فرزند علی، متولد 1334، اعزامی از استان کرمان که در عملیات کربلای4 و در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص به شهادت رسید.

«شهید غلامعلی جعفری»، فرزند حسین، متولد 1341، اعزامی از استان کرمان که در عملیات کربلای4 و در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص به شهادت رسید.

«شهید حسن رجبعلی‌پور»، فرزند رضا، متولد 1345، اعزامی از استان کرمان که در عملیات کربلای4 و در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص به شهادت رسید.

«شهید محمدرضا طالبی‌زاده»، فرزند قنبر، متولد 1345، اعزامی از استان کرمان که در عملیات کربلای4 و در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص به شهادت رسید.

«شهید مهدی عبدالله‌زاده»، فرزند ماشاءالله، متولد 1343، اعزامی از استان کرمان که در عملیات کربلای4 و در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص به شهادت رسید.

«شهید اکبر منتظری توکلی»، فرزند محمد، متولد 1346، اعزامی از استان کرمان که در عملیات کربلای4 و در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص به شهادت رسید.

«شهید حمیدرضا سلطانی»، فرزند حسین، متولد 1347، اعزامی از استان کرمان که در عملیات کربلای4 و در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص به شهادت رسید.

«شهید اصغر تاراج»، فرزند خدامراد، متولد 1344، اعزامی از استان کرمان که در عملیات کربلای4 و در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص به شهادت رسید.

«شهید غلامرضا آخوندی»، فرزند موسی، متولد 1334، اعزامی از استان کرمان که در عملیات کربلای4 و در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص به شهادت رسید.

«شهید عزیزالله راوند»، فرزند محمد، متولد 1354، اعزامی از استان کرمان که در عملیات کربلای4 و در منطقه عملیاتی خرمشهر به شهادت رسید.

استان اصفهان

پیکر پاک و مطهر 10شهید غواص و خط شکن متعلق به استان اصفهان نیز به شرح زیر است:

«شهید محمد قاراخانی»، فرزند عبدالخلیل، متولد سال46، اعزامی از استان اصفهان که در عملیات کربلای 4 در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسید.

«شهید ابوالفضل لسان»، فرزند شهاب الدین، متولد سال42، اعزامی از استان اصفهان که در عملیات کربلای 4 در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسید.

«شهید حمید مسایلی»، فرزند سیف الله، متولد سال46، اعزامی از استان اصفهان که در عملیات کربلای 4 در منطقه عمومی ابوالخصیب به شهادت رسید.

«شهید منوچهر خراط»، فرزند رحمت الله، متولد سال46، اعزامی از استان اصفهان که در عملیات کربلای 4 در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسید.

«شهید رسول رمضانی خاروانی»، فرزند حسینعلی، متولد سال49، اعزامی از استان اصفهان که در عملیات کربلای 4 در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسید.

«شهید حسین رفیعی ماری»، فرزند عبدالله، متولد سال47، اعزامی از استان اصفهان که در عملیات کربلای 4 در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسید.

«شهید محمد جواد زمانی» ، فرزند صفرعلی، متولد سال46، اعزامی از استان اصفهان که در عملیات کربلای 4 در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسید.

«شهید علیرضا جمشیدی خوزانی» ، فرزند علی، متولد سال46، اعزامی از استان اصفهان که در عملیات کربلای 4 در منطقه عمومی ابوالخصیب به شهادت رسید.

«شهید زهیر ترکان»، فرزند صفر، متولد سال48، اعزامی از استان اصفهان که در عملیات کربلای 4 در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسید.

«شهید حمیدرضا صغیرا»، فرزند عباسعلی، متولد سال48، اعزامی از استان اصفهان که در عملیات کربلای 4 در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسید.

استان خوزستان

مشخصات پیکر پاک و مطهر 6 شهید غواص و خط شکن استان خوزستان نیز در ادامه می‌آید:

«شهید یوسف عقیلی زاده»، فرزند ناصر، متولد 46 ، اعزامی از استان خوزستان که در عملیات کربلای4 و در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسیدند.

«شهید عبدالامیر رمی»، فرزند سالم، متولد1346، اعزامی از استان خوزستان که در عملیات کربلای4 و در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسیدند.

«شهید منوچهر تنگسیری»، فرزند ابوالقاسم، متولد 1350 ، اعزامی از استان خوزستان که در عملیات کربلای4 و در منطقه عملیاتی جزیره سهیل به شهادت رسیدند.

«شهید عیسی جابری»، فرزند احمد، متولد 1348 ، اعزامی از استان خوزستان که در عملیات کربلای4 و در منطقه عملیاتی جزیره سهیل به شهادت رسیدند.

«شهید علی نبوی»، فرزند مرتضی، متولد 1346 ، اعزامی از استان خوزستان که در عملیات کربلای4 و در منطقه عملیاتی جزیره سهیل به شهادت رسیدند.

«شهید حسین علی بایمانی نژاد»، فرزند قربانعلی، متولد 1346 ، اعزامی از استان خوزستان که در عملیات کربلای4 و در منطقه عملیاتی جزیره سهیل به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران