پیکر ۳ شهید گمنام در خمینی‌شهر به خاک سپرده می‌شود


پیکر 3 شهید گمنام در خمینی‌شهر به خاک سپرده می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرمانده سپاه خمینی‌شهر گفت: با تائید نهائی مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان و کشور پارک عمومی پیروزی خمینی‌شهر محل دفن ۳ تن از شهدای گمنام خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خمینی‌شهر ، سرهنگ حمید مرادی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اعلام این خبر که از 6 ماه قبل موضوع دفن شهدای گمنام در یکی از اماکن و یا پارک‌های عمومی خمینی‌شهر مطرح بود، اظهار داشت: برای جانمائی و انتخاب مکان دفن شهدای گمنام با همفکری و تصمیم گیری مسئولان شهرستان در قالب شورای مشترک متشکل از نمایندگان امام جمعه، فرماندار، سپاه ناحیه، بنیاد شهید و شهرداری خمینی‌شهر و نماینده دائم بنیاد حفظ آثار شهدا ودفاع مقدس اجرائی و عملیاتی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در نخستین مرحله برای جانمائی احداث قبور شهدای گمنام مکان‌های متعددی پیشنهاد شد، بیان کرد: دفن شهدای گمنام در منطقه گردشگری و کوهستانی چشمه لادر ، مصلی نماز جمعه، یکی از پارکهای عمومی شهر و در نهایت با پیشنهاد سپاه مکان همجوارحسینیه ثاراله وسپاه ناحیه خمینی‌شهر  معرفی و اعلام نظر شد.

فرمانده سپاه خمینی‌شهر با بیان اینکه همه امکان معرفی شده برای جانمائی و انتخاب نهائی مورد بازید و مستندسازی اعضای ستاد قرار گرفت، تصریح کرد: با توجه به رویکرد جدید بنیاد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس مبنی  بر اینکه در جانمائی قبور شهدا نباید جانمایی در حواشی شهر و محدود و محفوظ به مکانهای محصور باشد، بلکه مکان دفن باید برای دسترسی مردم برای زیارت قبور آزاد باشند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس این رویکرد، محل دفن شهدا در خمینی‌شهر  جانمائی و انتخاب و کارشناشی شد، گفت: به غیر از پارک پیروزی مابقی مکانهای معرفی شد با معیار و شرایط بنیاد حفظ ارزش های دفاع مقدس همخوانی نداشت.

فرمانده سپاه خمینی‌شهر اظهار داشت: در دومین مرحله بازدید کارشناسان بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان پارک پیروزی و محل فعلی احداث بارگاه شهدای گمنام  شرایط لازم را برای زیارت و دفن شهداء کسب کرد و مورد تائید نهائی مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه حداکثر تلاش و همت مجموعه سپاه، مسئولان شهرستان  برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم تشییع و تدفین شهداء است، گفت: خمینی‌شهر با عنوان یکی از شهرهای شاهد کشور و استان از جایگاه ویژه‌ای در عرصه شهادت و حفظ ارزشهای دفاع مقدس برخوردار است.

مرادی افزود: از این پس با همکاری مسئولان شهرستان، پایگاه‌های بسیج و مراکز فرهنگی تلاش خواهیم کرد برای ترویج و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت به صورت مستمر برنامه فرهنگی و مذهبی برای عموم مردم در مجاورت شهدای گمنام خمینی‌شهر  برگزار شود.

وی بیان کرد: امیدوار هستم با دفن شهدای در پارک عمومی پیروزی خمینی‌شهر این مکان به میعادگاه زیارت عاشقان شهدا تبدیل شود.

به گزارش  تسنیم، از روز سه شنبه با همکاری شهرداری خمینی‌شهر عملیات احداث بارگاه و محل دفن شهدا سه تن از شهداء گمنام در حال اجرا و آماده سازی است.

عصر پنج شنبه مراسم تشییع 3 تن از شهداء گمنام از محل میدان شهدای خمینی‌شهر آغاز شده و پس از طی مسافت چند کیلومتری و عبور از میدان مرکزی و خیابان‌های اصلی خمینی‌شهر در محل پارک عمومی پیروزی به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon