بزرگترین پروژه بازیافت کاغذ در ساری افتتاح می‌شود

بزرگترین پروژه بازیافت کاغذ در ساری افتتاح می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون اول رئیس جمهوری دوشنبه، ۲۶ مرداد، بزرگترین پروژه بازیافت کاغذ در ساری را افتتاح می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ بزرگترین طرح بازیافت کاغذ کشور روز دوشنبه، 26 مرداد، با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، در کارخانه چوب و کاغذ مازندران در ساری افتتاح می‌شود. طرح OCC یا بازیافت کاغذ‌، بزرگترین طرح بازیافت ایران در کارخانه چوب و کاغذ مازندران بیش از یک‌سال است که دنبال می‌شود و اکنون با تجهیز کارخانه به ماشین‌آلات جدید افتتاح می‌شود.

طرح بازیافت کارخانه مازندران با ظرفیت 120 هزار تن سالانه و 400 تن خمیر روزانه با هدف کمک به محیط زیست و استفاده از منابع بازیافتی در کشور در سایه کمبود منابع چوبی افتتاح می‌شود. طرح استفاده از کاغذهای بازیافتی یا OCC تلاش دارد با توجه به اینکه منابع چوبی از میان می‌روند، صنعت کاغذ را به استفاده از کاغذهای بازیافتی متمرکز کند. در حال حاضر 400 میلیون تن کاغذ در کشور مصرف می‌شود که پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که این رقم در سال 2020 به 500 میلیون تن افزایش پیدا می‌کند.

جهانگیری همچنین در جریان حضور خود در کارخانه چوب و کاغذ مازندران، کلنگ پروژه DIP و خط سوم تولید این کارخانه را نیز بر زمین خواهد زد.

پروژه DIP جوهرزدایی کاغذهای سفید و تبدیل آن‌ها به خمیر کاغذ است،‌ بنابراین خمیر حاصله از آن منجر به تولید کاغذ با کیفیت‌تری خواهد شد، این پروژه 16 ماه دیگر در کارخانه مازندران آماده بهره‌برداری می‌شود در پروژه occکاغذهای قهوه‌ای به خمیر تبدیل می‌شود.

همچنین خط سوم تولید کارخانه کاغذ مازندران که تا سه سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد،‌ طرفیت تولید این کارخانه را به 300 هزار تن در سال افزایش می‌دهد. کارخانه چوب و کاغذ مازندران در حال حاضر سالانه 130 هزار تن تولید دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران