عمران و بهسازی روستاهای منطقه آزاد، با حمایت سازمان منطقه آزاد انزلی


عمران و بهسازی روستاهای منطقه آزاد، با حمایت سازمان منطقه آزاد انزلی

خبرگزاری تسنیم:مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: با حمایت سازمان منطقه آزاد انزلی، آماده عمران و بهسازی روستاهای منطقه آزاد انزلی هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار محمد اکبرزاده مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با رضامسرور رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل این سازمان بر همکاری مشترک دو دستگاه برای بهسازی و نوسازی  روستاهای منطقه تاُکید شد.

مسرور در این دیدار با اشاره بر نقش تدوین طرح جامع در مناطق آزاد به عنوان نقشه راه توسعه این مناطق اظهار داشت: در سال گذشته پس از افزایش محدوده منطقه از 3200 هکتار به 9400 هکتار در کم‌تر از یک هفته نسبت به انتخاب مشاور طرح جامع محدوده جدید اقدام گردید و در حال حاضر انجام مطالعات طرح جامع در مراحل نهایی است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی عملیات بهسازی و نوسازی روستاهای منطقه را از پیش زمینه های توسعه اقتصادی و عمرانی منطقه دانست و افزود: در سال گذشته اقدامات مناسبی در زمینه عمران روستاها از سوی سازمان در سطح منطقه انجام شده و می‌بایست با همکاری مشترک و هم افزایی امکانات و تسهیلات دو دستگاه، با توجه به شاخص‌های روستاها و شرایط فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و وفق مزیت‌های طبیعی و گردشگری منطقه سطح این خدمات را افزایش داد.

وی یکی از خدمات ارزشمند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها را صدور سند مالکیت روستایی دانست و تصریح کرد: تسریع در صدور سند مالیکت روستایی در سطح منطقه در ارتقای شاخص‌های اجتماعی و دستیابی به افق سند چشم انداز موُثر است و این مهم یکی از انتظارات روستائیان منطقه از بنیاد مسکن است.

 مسرور از پیشنهاد بنیاد مسکن مبنی در مشارکت در اجرای طرح عمرانی و زیر ساختی منطقه استقبال کرد و اظهار داشت: یکی از روستاهای منطقه را به عنوان پایلوت اجرای طرح توسعه مجازی روستایی انتخاب و پس از این الگوسازی می‌توان طرح را در سایر روستاهای منطقه اجرا کرد.

وی افزود: با استفاده از مزایا و معافیت‌های مصوب سازمان منطقه آزاد انزلی از طریق خودروهای پلاک منطقه می‌توان به نوسازی ناوگان ماشین‌های راه‌سازی و عمرانی استان کمک کرد.

در این دیدار که معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان نیز حضور داشتند، محمد اکبرزاده با قدردانی از اقدامات مثبت منطقه آزاد انزلی درباره تدوین طرح جامع این منطقه اظهار داشت: الویت ما در محدوده مناطق آزاد طرح جامع مصوب این مناطق است و آمادگی داریم برای همراهی در تدوین و اجرای نقشه راه روستایی منطقه با حمایت سازمان منطقه آزاد انزلی برای عمران و بهسازی روستاها حضور یابیم.

 مدیر کل بنیاد مسکن گیلان برای اجرای تفاهم‌نامه منعقده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد برای تصویب و اجرای طرح های توسعه و عمران روستایی مناطق آزاد کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش تسنیم، منطقه آزاد انزلی دارای 28 روستا با جمعیتی حدود 30هزار نفر است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon