رونق صادارت فرش زنجان در دستور کار صنعت و معدن زنجان قرار دارد


رونق صادارت فرش زنجان در دستور کار صنعت و معدن زنجان قرار دارد

خبرگزاری تسنیم: مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با توجه به برداشته شدن ممنوعیت واردات موادغذایی و فرش از ایران به آمریکا، به نظر می‌رسد که عرضه فرش دستبافت استان زنجان به آمریکا رونقی دوباره بگیرد.

سیدمحسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره به برداشته شدن ممنوعیت واردات موادغذایی و فرش از ایران به آمریکا اظهار داشت: بر اساس مطالب عنوان شده در رسانه‌های دیداری و شنیداری در زمینه برداشته شدن ممنوعیت واردات موادغذایی و فرش از ایران به آمریکا توسط مسئولان این کشور، به نظر می‌رسد وضعیت بازار فرش استان زنجان که از جمله صادرکنندگان این کالا به آمریکا بوده دوباره رونق بگیرد.

وی با بیان اینکه آمریکا سالانه بیش از 700 میلیون دلار واردات در زمینه زیراندازهای پشمی دارد، تصریح کرد: اگر ایران تنها 30 درصد  از سهم بازار آمریکا را در بحث فرش و منسوجات پشمی به خود اختصاص دهد، معادل 50 درصد کل صادرات حوزه فرش را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به صادرات بیش از 450 هزار دلاری فرش ایران به بازارهای خارجی افزود: در صورت اختصاص 30 درصد سهم بازار فرش آمریکا به کشور ما بیش از 200 میلیون دلار از سود صادرات نصیب تولیدکنندگان داخلی می‌شود که قطعا جهش صادراتی خوبی در این بخش به وجود می‌آید، البته ما امیدواریم که کشور آمریکا به تعهدات خود در مذاکرات هسته‌ای پایبند باشد.

وی عنوان کرد: با توجه به جایگاه فرش دستبافت زنجان در بین استان‌های کشور در صورت محقق شدن موارد یاد شده بازار این کالا به صورت قابل توجهی در معاملات تجاری این حوزه سود می‌برد.

جعفری با اشاره به نقش بازایابی و شناسایی سلایق مشتریان در بازار مصرف افزود: تولیدکنندگان استان زنجان باید در زمینه تولید و فروش فرش دستبافت به سلایق و نیاز بازار مصرف آگاهی کاملی داشته باشند چرا که توجه به این موارد سبب توسعه و رونق اقتصادی می‌شود.

وی از تولیدکنندگان استان زنجان خواست تا به منظور حمایت از برند فرش دستبافت ایران در بازارهای بین‌المللی از مواد اولیه مرغوب برای بافت فرش استفاده کنند و اقدامات ناخوشایند دهه 70 را تکرار نکرده و تاجران کشورهای هدف را نسبت به برند کالاهای ایرانی بدبین نکنند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه بافت فرش در زنجان دارای قدمت بالایی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با برداشته شدن تحریم فرش دستبافت داخل استان که حاصل زحمات هنرمندان زنجانی است را در بازار مصرف خارجی به ویژه آمریکا عرضه کنیم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon