سوئیس تحریم‌های ایران را لغو کرد

سوئیس تحریم‌های ایران را لغو کرد

خبرگزاری تسنیم: شورای فدرال(دولت) سوئیس به دنبال انعقاد توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی، رسما تحریم های سوئیس علیه ایران را لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شورای فدرال(دولت) سوئیس، روز چهارشنبه و به دنبال انعقاد توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی، رسما تحریم های سوئیس علیه ایران را لغو کرد.

این شورا در بیانیه ای اعلام کرد: «شورای فدرال امیدوار است اقدامات امروز به عنوان نشانه ای از حمایت این شورا از اجرای توافق هسته ای و تمایل (سوئیس) نسبت به تعمیق روابط دوجانبه با ایران تعبیر شود.»

در ماه جولای، ایران و گروه 1+5 توافق کردند که در مقابل اعمال محدودیت هایی بر برنامه هسته ای تهران، تحریم ها علیه این کشور برداشته شود. این توافق همچنان در انتظار موافقت مراجع قانونی داخلی ایران و آمریکاست.

شورای فدرال سوئیس در ادامه آورده است، در صورتی که اجرای توافق بین المللی هسته ای به شکست بیانجامد، شورا «حق خود برای اعمال مجدد تحریم های لغو شده را محفوظ می داند.»

از جمله تحریم‌های لغو شده، محدودیت‌های پیش‌ِروی معاملات فلزات گرانبها، موارد مورد نیاز برای تجارت و حمل‌و‌نقل نفت خام، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی ایران علاوه بر آن بیمه، بیمه اتکایی برای چنین معامله‌هایی می باشد.

به رغم اتخاذ موضعی سرسختانه از سوی آمریکا و متحدانش در قبال تهران، سوئیس همواره به دنبال گفت و گوهای آزاد با این کشور بوده است. تحریم های سوئیس علیه ایران از ژانویه 2014 به حالت تعلیق در آمده بود و شورای فدرال سوئیس اعلام کرده بود یک شراکت معتبر با ایران را توسعه داده است.

لغو تحریم ها از روی پنجشنبه اجرایی شده است.

انتهای پیام/ 21

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه