رقابت ۱۳۸ هنرجو در جشنواره هنری هنرستان‌های کار و دانش سراسر کشور

رقابت 138 هنرجو در جشنواره هنری هنرستان‌های کار و دانش سراسر کشور

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: نهمین دوره جشنواره هنری هنرستان‌های کار و دانش سراسر کشور با رقابت ۱۳۸ هنرجو از امروز در شهر بیرجند آغاز شد.

مصطفی اذرکیش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به برگزاری نهمین دوره جشنواره هنری هنرستان‌های کار و دانش سراسر کشور از 23 لغایت 25 مرداد در استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: در این دوره که مرحله کشوری این مسابقات است 138 هنرجو در 9 زمینه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: در روز 23 مرداد شاهد پذیرش هنرجویان خواهیم بود، در روز 24 مرداد هنرجویان توانمندی‌ها و مهارت‌های خود را در معرض داوری ناظران و سرپرستان قرار می‌دهند و در روز 25 مرداد نفرات برگزیده مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مدیرکل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از میان 138 هنرجو که در مرحله کشوری با یکدیگر رقابت می‌کنند 126 نفر دختر و 12 نفر پسر هستند.

آذرکیش گفت: این جشنواره در سه مرحله منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار شد که در مرحله منطقه‌ای بیش از هفت هزار اثر به عنوان آثار هنرجویان هنرستان‌های کار و دانش به استان‌ها ارسال شد که سه هزار اثر مورد تأیید قرار گرفت وپس از بررسی‌های مجدد 346 اثر وارد مرحله اول کشوری شد که پس از داوری در این مرحله در نهایت 138 اثر به مرحله پایانی راه یافت.

وی عنوان کرد: این مسابقات در 9 رشته طراحی، عکاسی، فرش، گرافیک، نقاشی، چوب، سفالگری، طراحی طلا وجواهر برگزار می‌شود. همچنین در حاشیه برگزاری این مسابقات نمایشگاهی از آثار هنرجویان برگزار شده است.

مدیرکل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:در کنار برگزاری این مسابقات آموزش و پرورش ضمن تأکید بر موضوع آموزش همراه با تولید در هنرستان‌های کشور از بیش از 12 هزار رپوش مدارس که توسط دانش آموزان هنرستان‌های کار و دانش تولید شده است، رونمایی می‌کند.

آذرکیش گفت: لازم به ذکر پذیرایی، تصویربرداری و عکاسی این جشنواره کشوری توسط دانش‌آموزان هنرستان‌های کار ودانش انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزیدگان اول تا سوم این جشنواره ضمن دریافت تقدیرنامه و هدایای نقدی نشان طلای درجه یک مهارت را دریافت می‌کنند. همچنین تقدیرنامه مهارتی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد نیز به آنها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon