حمله غافگیرکننده جنبش جنوب برای اخراج اشغالگران سعودی و اماراتی از عدن

حمله غافگیرکننده جنبش جنوب برای اخراج اشغالگران سعودی و اماراتی از عدن

خبرگزاری تسنیم: منابع خبری محلی از یمن گزارش دادند که گروهی از نیروهای جنبش جنوب یمن اقدام به اشغال بخش هایی از شهر عدن و عقب راندن نیروهای سعودی - اماراتی کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای مسلح وابسته به جنبش جنوبی یمن با هدف سیطره یافتن بر شهر عدن و بیرون راندن نیروهای وابسته به منصور هادی و حزب الاصلاح و سلفی وارد نقاط مختلف آن شدند. این اقدام باعث دستپاچگی نیروهای وابسته به اشغالگران سعودی- اماراتی شد.

حمله گسترده‌ی نیروهای جنبش جنوب باعث شد تا نیروهای اماراتی و گروه های مسلح دیگر در کمال حیرت از مناطق مختلف شهر عدن عقب نشینی کنند، در این حمله نیروهای جنبش جنوب مقادیر زیادی مهمات و سلاح نیروهای اماراتی را به غنیمت گرفتند.

بر اساس این گزارش، این حادثه به دلیل سیاست های سلطه‌جویانه اشغالگران و عدم پاسخ به خواسته های سیاسی جنبش جنوب روی داده است.

پس از تغییرات میدانی در عدن و استان های جنوبی یمن، نیروهای جنبش جنوب به سرعت متوجه این نکته شدند که همه وعده های عربستان سعودی تنها با هدف سوء استفاده از نیروهای آنان برای جنگ با ارتش یمن و کمیته های مردمی بوده است؛ این مسئله باعث شد تمام تلاش‌های اشغالگران برای متحد کردن نیروهای مسلح در جنوب یمن با شکست روبرو شود.

ناکامی اشغالگران در متحد کردن نیروهای مسلح و پس از آن خودداری آنان (عربستان و امارات) از اعطای تعهدات سیاسی به جنبش جنوب باعث شد تا این جنبش با به هم ریختن موازین قوا علیه اشغالگران اقدام کند.

این حمله بر میزان نفوذ نیروهای سعودی- اماراتی در جنوب یمن که قصد داشتند پس از سیطره یافتن بر عدن کنترل تمام استان های جنوبی را در دست بگیرند، می‌کاهد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان