اسلام با حمایت از فرزند دختر بر تفکر منحط جاهلی خط بطلان کشید

اسلام با حمایت از فرزند دختر بر تفکر منحط جاهلی خط بطلان کشید

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: بی‌تردید دین مبین اسلام با حمایت از فرزند دختر، بر تفکر منحط جاهلی خط بطلان کشید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته خوی با تبریک روز دختر و آغاز دهه کرامت اظهار داشت: در فرهنگ منحط جاهلی پیش از اسلام وجود فرزند دختر یک نوع ننگ و سرافکندگی محسوب شده و متاسفانه در برهه‌ای از زمان دختران را زنده به گور می‌کردند.

امام جمعه خوی تصریح کرد: اما حضرت محمد(ص) به صورت جدی با این پدیده شوم به مبارزه پرداخته و از حقوق زنان و دختران دفاع کرد و از سوی دیگر به فرهنگ و اندیشه غلط جاهلی خط بطلان کشیده و خداوند نیز نسل ایشان را از طریق حضرت فاطمه(س) به کل جهان گسترش داد.

امام جمعه خوی بیان کرد: بر اساس مفاد آیات و روایات، انسان با تقوا توانگر بدون ثروت ،قدرتمند بدون ایل و تبار و رها شده از تنهایی بدون وجود مأنوس است.

وی موضوع عفت از دیدگاه اسلام را مورد بررسی قرار داده و با تمسک به روایات متعدد عفت در معاشرت‌ها، عفت در پوشش و نگاه کردن را از جمله مظاهر و مصادیق عفت برشمرد چون این مولفه‌ها در اصلاح جامعه از نارسایی‌ها و ناهنجاریی‌های اجتماعی نقش اساسی و سرنوشت ساز دارد.

شکوری با انتقاد از شرایط حاکم بر جامعه به ویژه مراکز آموزش عالی از مسئولان مربوطه خواست در جهت حاکم ساختن عفت اسلامی در جامعه، به وظایف قانونی و شرعی خود هر چه بیشتر عمل کنند.

خطیب جمعه خوی با تبریک 26 مرداد روز آغاز بازگشت آزادگان به کشور اسلامی ایران گفت: یکی از بخش‌های بسیار سنگین و طاقت‌فرسای دفاع 8 ساله ملت متعهد ایران که جمع زیادی از رزمندگان متحمل شدند دوران آزادگی بود که سال‌ها انواع شکنجه‌های دژخیمان رژیم بعثی را تحمل کرده و در نهایت با ایثار و مقاومت خود دشمن بعثی را به اسارت خود در آوردند.

وی با اشاره به 23 مرداد روز پیروزی حزب‌الله لبنان بر رژیم اشغالگر قدس در جنگ 33 روزه تصریح کرد: این پیروزی از این جهت دارای ارزش و اهمیت است که اسرائیل در جنگ معروف به 6 روزه اعراب و اسرائیل توانست در طول چند روز تمامی نیروهای هوایی و زمینی چند کشور اسلامی را زمین‌گیر و نابود کند.

شکوری افزود: تا جایی که شرم‌الشیخ، صحرای سینا، بلندی‌های جولان،قنیطره،خلیج عقبه،کانال سوئز و غزه را به اشغال خود درآورد بنابراین همان اسرائیل در برابر مقاومت حزب الله شکست مفتضحانه خورده و به این شکست نیز اقرار کرد.

امام جمعه خوی اظهار داشت: رمز این پیروزی را باید در تمسک مقاومت به اسلام ناب محمدی(ص) و فرهنگ اهل بیت(ع) جستجو کرد و عوامل شکست آن روزه اعراب را باید در اصالت دادن به ملیت عربی،جنگ برای سرزمین و فراموش کردن آموزه‌های دینی جستجو کرد.

شکوری با اشاره به سفرهای دوره‌ای اخیر وزیر محترم امور خارجه به کشورهای منطقه یعنی کویت،قطر،عراق،سوریه،لبنان،پاکستان و در ادامه ترکیه،هند و روسیه تصریح کرد: این سفرها پیام‌های متعددی داشته که از جمله آنها پیام همگرایی با کشورهای منطقه و همکاری در مقابله با تروریسم،افراط‌گرایی و فرقه‌گرایی است.

امام جمعه خوی افزود: علاوه بر آن مشارکت در حل بحران کشورهای سوریه،یمن و بحرین و ابلاغ پیام جمهوری اسلامی بر دوستان منطقه‌ای مبنی بر عدم تغییر مواضع جمهوری اسلامی در مبارزه با استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و حمایت و دفاع از حقوق ملل اسلامی در منطقه از سایر پیام‌های ظریف بود.

انتهای پیام/ ی

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon